Julstök

Igår när jag kom ner lite innan sju undrade mamma varför jag var uppe så tidigt. Sa att jag skulle ju till brandstationen och hon blev inte glad. Hon hade tänkt att jag skulle göra en massa uppgifter hemma. Men jag skulle till brandstationen, punkt slut...
Vad hände på brandstationen då. Jo jag knöt ihop slang medan D rullade slangen, kollade så att motorpumparna fungerade. Hmm... snackade en massa med alla, tetade med de flesta, läste/skickade fräcka sms, fikade med ambulansen som kom och pratade Blåljus Cup.
Tittade på en julshow med brandmännen, åkte brandbil, slogs med D (försvarade mig rättare sagt).

Läkaren ringde och friskförklarade mig. Blodtrycket bra, hjärtat bra, lungor bra, kondisen jäääättebra. Han sa att på ena pappret låg på jag 132 % och det andra 140 % vilket kunde klassas som elitidrottare(?). Que? Jag har tränat 13 ggr på 126 dagar!! Jag håller nog med brandmästaren som trodde det var en lärarpraktikant från min by. Läkaren så att man hade bra kondis vid 80 %. Varför blir man då andfått så fort man gör något?
Läkaren sa även att det kunde bero på stress och att jag skulle ta det lugnt och inte göra tio saker samtidigt.
Pratade med den goa brandmästaren om det och jag kunde ju inte säga att jag var stressad, ibland sitter jag ju här vid datorn, tittar på film eller bara glor på tv. Stress för mig är när man aldrig sätter sig ner och varvar ner. Då sa brandmästaren att jag inte ska ha så höga krav. Ahaaa.... Jag tror han har rätt. Men va fasikens, jag ska ju bli brandman, man måste ha höga krav på sig själv. Det känns som att man måste bli bättre bara för att man är tjej. Förhoppningvis så släpper mina höga krav när jag väl får ett jobb. Då har jag ju visat att jag "bara" behöver vara lika bra som alla andra.
Så 35 dagar efter testerna tränade jag igen. Spelade innebandy med mig själv. Måste träna att sikta :o) Så när jag flåsat runt där själv efter bollen gick jag till gymet och rodde lite, boxade, gjorde situps och ryggups. Idag tycker jag att jag mår helt okej. Skönt :o)

Igår kväll så städade jag och höll på med huset nästan hela kvällen. Idag höll jag på konstant till klockan tre sen hjälpte jag till med middagen. Syrran och Co kom på besök så det var full rulle med Thias, städa efter honom.
När de körde hem så höll jag på med julklappen till familjen. Och nu sitter jag här.
Hoppas på en lugnare dag imorgon. En nerifrån Skåne ska köpa mina fälgar imorgon på förmiddagen. Jag känner att jag vill skriva lite på arbetet och sen ska det bakas. Antingen här hemma med mamma eller så ville syrran att jag skulle hjälpa henne. Är fortfarande lite klyven.
Imorgon är det städning av toaletterna som jag hoppas brorsan tar men det är nog för mycket begärt.

Det känns skönt att ha hunnit med att göra lite nytta här hemma. Får ofta klagomål från regeringen (mamma). Ja jag kan väl vara lite lat ibland men ibland känns det mycket med praktik, arbeten och brandstationen...

M ville att jag skulle komma till stationen idag med då de jobbar dygn, men jag tackade nej :o) Mamma hade strypit mig då*skratt*.
Just det ja, imorgon ska lite julmat lagas med ju.
Men på julaftons kväll, då ska jag bara sitta framför tvn, kolla på alla julklappar man fått, käka massa choklad i överflöd, dricka julmust, äta julmat tills det står upp i halsen... Och leva i nuet precis som djuren :o)

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits