Klänning

Jag har vänt dygnet känns det som. Ställer klockan tidigt. Snoozen går igång alla sex gångerna.... och jag somnar och sover vidare ett par timmar till.
Vaknar alldeles för sent och det känns som att man sovit allt för länge.
Och på kvällarna är man jättepigg.
Men det är ju så svårt att gå upp tidigt då man egentligen inte måste för man har ingen tid att passa. Det är ju så gott att ligga i sin varma säng och dagdrömma. *gäsp*

Hela helgen har varit full rulle. Lilla Thias sov över här i natt. Ja ni förstår vad det innebär att vara barnvakt till en spillevink på 1 år...
Igår var jag i staden och shoppade med syster yster. Kan ni tänka er:

Jag köpte en K L Ä N N I N G ! ! !

Har aldrig ägt eller burit en klänning i mitt långa 20 ½ åriga liv. Men igår var en historisk dag.
Ska nog ha den den nittonde januari då jag ger julklapp till familjen.
De fick ett varsitt brev på julafton där det stod:

Idag får du ingen vanlig julklapp,
då dottern ger dig något utan papp.
Den nittonde januari ska kostymen på,
klockan fem ska du vara redo att gå.
Även din födelsedag ingår denna dag,
så paket av mig får du inte på ett tag.
Men denna gåva du nu får av mig,
tror jag kommer i hela ditt hjärta glädja dig.
God Jul och Gott Nytt År,
och Grattis när du fyller år.

Kan säga att de är såå nyfikna*hihi*...

Kommentarer:
Postat av: Felicia

Du jag har precis samma problem. Jag skall upp "tidigt" i morgon för jag har träning men jag kan inte lägga mig ännu :P nu är klockan ändå kvart i tolv. Men alltså jag kan somna vid ibland. Jag kommer nog inet ah några problem på nyår med att vara uppe ett bar tag efter tolvslaget :P Haha :)

Hehe , kan du inte visa en bild på klänningen :D Jag hara själv en massa, men jag snvänder bara två av dom, sedan så har jag för vana att ofta köpa längre tröjor som blir som klänningar. Men jag kan erkänna attjag gillar inte att ha annat en jeans, strumpvyxor kan man ju se igenom :P

Fär jag bara fråga, du brukar väl vara på din brandstation i din stad? Och du började väl åka dit och hälsa på innan du började läsa till brandman? Mne kände du någon då som du hälsade på elle gick du bara dit och började snacka och sedan kom tillbaka någon gång då och då? För jag vill jättegärna åka till min brandstatipn och prata med brandmännen och bara vara där och få höra ochs e vad dom gör. Jag praktiserade där men dom kommer nog inte ihåg mig :P Men kan man bara gå dit? Krävs det typ bara lite vilja och mod (jag är feg när det gäller sådant)? :P

Gott nytt år! :)

Postat av: Brandkvinnan

Ja nu är klockan mycket och jag sitter fortfarande kvar vid msn...
Jo jag får visa en bild på klänningen. Fast jag vet inte om jag kan ta en bild när jag har den på mig. Känner mig inte tillräckligt modig för det. Från larmställ till klänning är ett stort steg ;o)

Jupp jag brukar vara där då och då :o)
Ja jag var där 3 ½ år innan jag började SMO. Jag praktiserade där i nian. Mamma kom med tårta nästa dag och var med på fikat och pratade med brandmännen. Hon sa att jag skulle vara så ledsen nu när jag inte fick se brandbilarna så ofta och de sa att jag kunde ju komma tillbaka då och då.
Jag ringde i början och frågade om jag kunde komma den dagen då det gänget jobbade. Det blev ja varje gång och till sist så behövde jag inte ringa utan bara till att dyka upp. Jag hade sådan tur (och lite mod) att jag hamnade på brandstationen och får vara där som en i gänget.
Du kan ju alltid fråga om du får vara markör. Behövs ofta vid övningar. När du varit det kan du ju fråga om du får titta på när de har övning och sen bygga vidare på det. Vara markör behöver man ju inte vara så nervös för, bara ligga där och spela skadad/medvetslös =o)
Så lär du ju känna dom och så ser dom att du är intresserad att lära dig av yrket och inte för att komma dit för att titta på brandmän ;o)

Gott Nytt År på dig med :) Bara 11 h och 20 min kvar :)

2007-12-31 @ 00:38:06
URL: http://www.brandkvinnan.blogg.se
Postat av: Felicia

hehe , jo dte förstår jag att det är ett stort steg :P :D

Jag vill mest dit för att vara med dom och prata och så. Men markör vet jag inte om jag vill vara ännu :P
Det var en kille som sa till mig och en kompis att vi skulle komma dit upp och hälsa på, men jag vet inte när dom jobbar ens :P
Det är klart att det skulle vara kul och vara med på övningar och så, men vi gör ju det i skolan också till hösten i våran räddningstjänst kurs.
Men jag vill lära känna dom, det laget som var där en dag var så schysta och roliga och vara med. Jag själv är en ganska flummig tjej, rent av galen enligt många, men dom var likadana så det kändes bra att vara med dom.
Men jag kanske borde ringa först och se när det laget jobbar.

Gott nytt år igen :P nu är det 2008 :) hoppas du haft en trevlig kväll ! :)

2008-01-01 @ 03:06:24
URL: http://feeliiciaa.blogspot.com/
Postat av: Brandkvinnan

Håller tummarna att du kan vara med det gänget du verkar tycka om.
Hehe finns många galna brandmän*ler*.
Jag tror att du kommer bli så välkommen så. De flesta brandmän är hur goa som helst ;o)
Ja mitt nyår var rätt så trevlig, hoppas ditt med var det. *kram*

2008-01-01 @ 13:47:59
URL: http://www.brandkvinnan.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits