Körde sulky

Igår gick jag upp klockan halv sju för att hämtas av I klockan halv åtta (på en söndag). Vi tog moppen till stallet på naturbruksskolan för att ut och rida.
Det började med mockning och sen ta in hästarna Pontus och Milda, en ardenner och en fjording.
Jag skulle rida Pontus med westernsadel*hehe*. Han är så stooor :o)
image239
Hittade en bild på han från sommaren. Jag når väl med näsan till manken :o)
Fast han är inte att lita på riktigt. Särskilt i boxern så ska han sparkas. Och den hoven vill inte jag ha i huvet... Han lyfte på arslet när jag var på väg att kratsa bakhovarna. Då fick han sig en utskällning av lilla mig för då blev jag arg. Man får ju inte visa sig rädd för då får dom övertaget och det krutpaketet vill man ju inte bli mosad av. Jag hade han ju uppbunden men det var ju bara en halvmeter mellan baken och utgången...
Sen bar det av på en ridtur. Vilka raska kliv han hade *ler*.
På hemvägen bytte vi så fick jag rida fjordingen. Och den lilla saken var det bra krut i :o) Man fick ta i och sätta sig bakåt i sadel för att få stopp på henne. Hon ville gärna tävla och om hon hade kommit om Pontus hade han inte blivit glad för han vill gå först.
Men vi kom hem helskinnade.
Efter lite putsning av läderutrustning var det dax för att köra travare.
Har aldrig gjort det innan så jag var lite spänd :o)
Fick sitta på en liten sadel på sulkyn och ha fötterna på två stålpinnar. I uppförsbacken trodde jag att jag skulle trilla av :o)
Men vilken fart hästarna hade. De tyckte ju det var jättekul så man fick göra många halvhalter innan man fick stopp på dom. Vi hade jättekul, särskilt vid guppen. Jag studsade och lämna sadel för någon sekund när vi travade i full kareta. Hoppas vi gör om det någon dag...
image240
Hittade en bild från travbanan. Jag körde en lite mindre häst och med stabilare sulky så man inte satt så när a baken. Hade en meter mellan hästens bak och mina fötterna ungefär.

Skönt att det har hänt något positivt den senaste tiden.

Fick reda på iförgår att deltidarna i min by där jag försökte bli deltidare i somras gjorde allt de kunde för att få dit mig där. De som hade hand om det sa att det inte gick att anställa mig. Deltidarna tjatade och sa att de verkligen behövde mig för de hade jättesvårt att få ihop folk till jouren. Deltidarna sa att jag inte fick jobbet eftersom jag var tjej. Om deltidarna nu har rätt så är det fruktansvärt. Jag är så arg. Nu är det försent att anmäla det. När de söker folk igen ska jag ansöka vill jag lova.
Tappa inte hoppet nu, tappa inte hoppet....

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits