Bror min satt fast ;o)

Haha, min bror är inte särskilt smart. Vi var ute och lekte lite med våra bilar. Jag börjar kunna få bilen på ställ mer och mer.. :o)
Iaf så skulle vi gena på en skogsväg, ja det var inte min idé. Under en järnvägsbro och upp för en backe. Där får bror min köra fram och tillbaka för att få grepp. Jag står och väntar innan järnvägsbron för att ta satts därifrån. Sen när jag ser brorsan försvinna tror jag ju att han kom upp. Nejdå, han kom varken upp eller ner. Ena däcket var i luften. Han satt fast. Grållen min försökte dra loss honom med bogseringslina. Nopp, Grållen bara spekade.
Brorsan tog min bil och körde hem för att hämta pappa och lite grejor. Kvar var jag ute i skogen och vaktade bilen.. Under tiden grävde jag fram hjulen lite.
När pappa kom med sin bil fick han väck bilen som stod på den hårt packade snön med underredet. Pappa hade lassat bagaget full med tyngder så han kunde få grepp.

Innan detta hände var vi ute och körde runt på lite parkeringar... Innan en uppförsbacke hade brorsan stannat för att kolla bilen. Jag stannar ju med och sen kör ju han ifrån mig. Jag kör upp för uppförsbacken, det går saktare och saktare. Till sist står jag på stället. Jippie! Jag fick inget grepp. Har inte så bra däck som bror min.
Brorsan börjar undra vart jag tog vägen och vänder. Han kommer till min räddning och kör upp bakom mig och börjar putta på. Sen puttar han upp mig hela vägen med sin trogna bil :o)
Tur man har en egen bärgningsfirma till hands, och att man har tåliga stötfångare :o)

Nu ska vi hälsa på syrran och company ;o)

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits