IR-Kamera

Var på brandstationen i fredags :o)
Hade jättekul, tyvärr inga larm, men det är ju bra att det inte händer något allvarligt, eller hur?

Det var lektion i sjukvård. När lunchen närmade sig fick jag uppdraget att köra och hämta mat till grabbarna grus. Fick köra audin som har blåljus på taket*fräckt* :o) Man får vara glad för det lilla.
Sen skulle de öva snabbuttag och spänna fast folk på spineboard. Dvs mig.
Haha vad de tetades. När jag skulle spela medvetslös i bilen som de skulle få ut mig från gjorde B(som höll nacken) allt för att jag skulle skratta. Han lyckades *thihi*. Sen när jag kom ut och de spände fast mig fick jag syrgas*ler*. Synd att det inte var helium*fniss*.
De jobbade på lördagen oxå men jag hade inte tid att vara där hela dagen. Så jag var bara med på en övning med IR-kamera i sojjan (Karlshamns AB). De skulle hitta mig och tror det eller ej så hittade de mig. Jag vinkade åt dem*hehe*. Sen gick jag själv ut medan de fortsatte. Fick gå in med nästa rökdykarpar och kolla lite i kameran. Det var häftigt!! :oD

Det var välbehövligt att komma till stationen lite. De är ju så goa.

Och det är mycket bättre på kvällarna där nere i Revinge. Killarna visar hänsyn så jag är mycket piggare för att det är lugnt och tyst vid elva. Om de bara visste hur mycket bättre jag mår för det. Stort eloge till dem :o)

Fia hårar ner mig... Mitt nya underställ som man fick beställa med sina initialer på. På stationen hotade de med att klippa sönder kläderna när jag låg fastspänd på båren*haha*.

Kör ner till Revinge i morgon bitt. Det blir tidigt men det ska nog gå.
Hejsvejs!

Kommentarer:
Postat av: Helena

Vad snygg din sida har blivit.. :) läckert med lågorna och färgen! kram H.

2007-02-18 @ 19:04:26
Postat av: Brandkvinnan

Tack =) Det tog evigheter innan jag lyckades få fram någorlunda bra resultat ;o)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits