Livräddade en kollega

Jaha...
Tränade på gym igår och i måndags. I måndags var jag faktiskt ute en runda, tyvärr regnade det men så e det. Bra med lite luft.
Idag hade vi egen övning. Alltså den jag var ansvarig för.
Gick bra, inga skador. Däremot hade jag inte räknat med att den första insatsen tog 1 h. Jag hade gömt två dockor, en i ett skåp med både luckorna öppna (fatta att det tog ett tag att knökla in den där och vika benen 180 grader) sen en bakom en soffa så att huvet stack upp för kanten. Det var visst lite väl bra gömt. Men det är ju sånt vi ska öva på. Söka effektivt och noga :o)

När insatsen var över så gick vi in i omgångar. Jag gick in med HD och vi drog ut ett par dockor.
Sen efter ett tag gick jag in med H. Hon hittade E som behövde bli räddad med luftpaket och allt. Så jag drog han igenom rummet, upp för en trappa och igenom ett rum till. Han vägde runt 100 kg med luftpaketet.
Efter övningen lade jag upp en tung docka på axlarna och gick 100 meter dit den skulle. Så lite har man tränat idag.

Är nöjd med dagens övning, hoppas att de andra tyckte den var givande.
Var lite nervöst när ingen lärare var med, men som tur var så hände det inget. Och hade det det så hade jag lyckats dra ut en person iaf ;o)

Var det någon som såg Greys igår? Det var riktigt bra. Fast när de avlivade hunden så kunde jag inte hålla tillbaka tårarna. Saknaden finns kvar än...


Ja, behöver jag säga vem som är jag?18027-81

Kommentarer:
Postat av: Kalle

Skydd Mot Olyckor (brandmannalinjen)!!!??? Som det står i din info. Vad menar du med det, en utbildning som knappt har några antagningskrav! Rullband 4,5 km/h är inte mycket att komma med för en "brandmannalinje".
Tänk igenom ditt yrkesval kan du utföra ett bra arbete, så tredje man får bästa omhändertagandet. För det är väll det viktigaste och inte att alla kan bli brandmän?!

Brandman i 6 år

2007-02-09 @ 10:54:14

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits