Att följa livets lagar var kanske ej så lätt

Ensam hemma idag igen. Tycker inte det är kul att vara ensam. Allt blir så mycket jobbigare då.
Och jag vet inte hur jag ska få igång aptitet igen, träna vore rätt bra, då blir jag hungrig. Men jag har ju ingen ork att träna. Blä..
Jag tycker det till och med är jobbigt att hämta posten.
Nu kom Fia. Mitt enda sällskap.

Hon är bra.

Mamma vill att jag ska städa toaletterna med mera. Men först måste jag väl få ork att äta. Tror inte det har gått upp för mamma hur det är. Eller så är jag inte tillräckligt tydlig.

Lärarna är guld värda, jag få lite mer tid på mig med arbetet.

Hittade inte låten som heter som jag på you tube. Men texten hittade jag. Någon mer än jag som har en egen låt? ;o)

*Om du tar en chans med mig
så ska jag lova dig
att inte göra dig besviken lilla vän.
Det é dig som jag vill ha.
Jag vet att vi kan få det bra.
Att vi ska göra livet
underbart tillsammans.
Jag förstår nog att du tvekar
men sluta upp med dina lekar.
Att jag är kär det måste du förstå.
Jag är beredd om du vill svara
annars får du nog förklara
varför jag ska gå och vänta här på dig

Åh, Emelie åh, åh, Emelie.
Sen den första dan stod det klart för mig
om hur allt ska bli.
Åh, Emelie, åh, åh, Emelie.
Allt kan bli så bra om du svarar ja
mellan oss två Emelie.

Om du bara svara ja
vet jag vi kan få det bra.
Vi skall göra allt vi drömt om lilla vän.
Jag kände jag vill ha dig
sen den första blicken som du gav mig.
Du har allt det där som andra inte har.
Är du osäker på mig
så ska jag försäkra dig.
Låt mig få en chans att visa vem jag är.
Jag är beredd om du vill svara
annars får du nog förklara
varför jag ska gå och vänta här på dig.*

Men denna låten är nog snäppet bättre.

Till Ida:

*Att följa livets lagar
var kanske ej så lätt
Man fick glädjas åt det lilla
och försöka handla rätt
Men ofta fann jag styrkan
i att ha en vän som du
En vän som alltid tröstar
när dagen blir för svår*

Oj vad mörkt det blev ute. Stora lilagråa moln. Snö kanske?

Fia ligger i knäet. Och jag börjar bli hungrig. Har inte ätit sen kl 5 igår.
Somnade inte förrens 3 inatt. Gick upp vid 20 över nio efter snoozen varit igång några ggr. Inatt drömde jag en del men inga mardrömmar som igår.
Nähe, lite mat kanske?

Det åskar.... I januari...

Kommentarer:
Postat av: Mary

fin text =)

Postat av: Brandkvinnan

Ja det är den. Dansband har faktiskt många fina låtar, bara det att man inte varit tillräckligt gammal att lyssna på dem :o)

2007-01-18 @ 13:57:58
URL: http://brandkvinnan.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits