Mutter

Fick ytterligare en kommentar om skitiga studenlivet.
Dear skriver: 20 vuxna studenter... det spelar ingen roll så länge det inte är någons egna saker och utrymmen. Man har inte full respekt för det. Dessutom som student har man inte tid med att hålla det kliniskt rent.

Jag har aldrig sagt att allt ska vara klinisk rent så man kan slicka på toastolen men att ha gamla matrester och högar med disk över hela köket ska väl inte vara så svårt att ta hand om och att göra rent på toan tar inte så värst många minuter?
Men nej man har inte full respekt när det inte är ens egna saker. Men att ha respekt för dom man lever med tycker man borde vara en självklarhet för alla. Men de lär väl sig det annars ute på LIA:n då de uppfostras av riktiga män ;o)
 Dessutom har vi rätt mycket fritid med massa halvdagar.
Och det är inte en som ska göra allt. Man är flera på sitt städområde. Det tar inte lång tid att städa.
Och det märks att ungkarlar är av sitt eget släkte. Men sen när de blir äldre så kommer dom att förstå...

Pratat med personen som gjorde mig väldigt arg nu. Han tycker jag ska stänga av mobilen. Jaja, då får jag väl göra det då på helgerna...
Skyll inte på mig om det händer något och andra i min närhet behöver mig... Och väckarklocka tänker jag inte köpa extra bara för att andra inte respekterar att folk sover. När jag gick upp halv 3 i flera somrar som tidningsbud smsade inte jag till mina kompisar... Men då kanske man skulle skylla på att i dagens samhälle får de stänga av mobilerna för annars får man skylla sig själv...

Hade jag bara mått alldeles utmärkt hade jag tagit detta mycket bättre. Men får man inte sova, mår dåligt och verkar vara den enda i världen som visar andra respekt...

Kommentarer:
Postat av: Anonym

Vilken tur att du är perfekt ;)
Man kan ju hoppas att "städgrisarna" lär sig med tiden.
Likaså att du förstår vad ord som ödmjukhet och självinsikt betyder. Det kommer nog med åren...

2007-01-14 @ 14:44:14
Postat av: Brandkvinnan

Var någonstans skrev jag att jag var perfekt?
Jag vet inte vilket ditt städområde är men än så länge har jag inte riktat kritiken mot just dig, men du kanske tar det personligen?
Jag visar ingen ödmjukhet mot de som tycker att det är okej att låta andra bo i deras skit.
Ödmjuk är jag mot de som visar respekt mot varandra.
Men stadsborna kanske har annans syn på ödmjukhet som att inte bry sig om andra mår bra?
Intressant...


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits