Orolig

Jag vilade lite till klockan sex. Sen gav jag mig på en joggingtur på ca 5 km.
Innan dess hade jag satt på bastun. Och den var varm och skön när jag kom tillbaka. Iförsig frös jag inte alls på joggingturen, tvärtom...

Klockan var redan halv 8 när jag kom tillbaka, värmde kycklingen och pastarören och tillsatte sallatsmix, chesewnötter och chilisås. Blev rätt gott.

När jag bytt om ringde jag till pappas mobil, avstängd, ringde till min bror, avstängd, ringde hem, inget svar. De skulle inte in till sjukhuset förrens imon. Förstår ni hur orolig jag blev? Eftersom både pappas och min brors mobil var avstängda misstänkte jag att de var på sjukhuset.
Fy fan...
Pappa ringde när jag tittade på Ugly Betty. De hade hälsat på min syster och min systerson. Mamma inventerade på ÖB ikväll och ska dit imon. Kunde de inte sagt att de skulle in så hjärtat inte behövde hoppa ur kroppen på mig?

Men den lille mår ju bra, han väger 1175 gram nu och är stabil. Men ändå... Allt kan hända..
Dessutom är man 20 mil ifrån sjukhuset. Det betyder att jag inte kan vara snabbt till hands om det skulle vara nåt.

Hur som helst så drar jag en lättnad suck och ser fram emot morgondagen. Har precis gråtit lite till Grey´s Anatomy (ni som inte föjer det, följ det ;o)).
Ska nussa nu tänkte jag...

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits