Standardrutin vid brand

Jag har 2300 låtar och är desperat efter nya låtar...


Idag hade vi standardrutin. Det innebar att vi skulle veta vem som tar fram vad vid en brand. Hade problem i början med att rulla ut brandslangarna, läraren flinade åt mig och sa att man ska rulla ut och inte kasta. Så varje gång jag skulle kasta tittade jag på läraren och såg att han tittade på mig och flinade*hmf* :o) Men i slutet gick det bra, ha!
Det regnade, vi blev blöta även av allt vatten i slangarna när vi skulle rulla ihop dem. Vi hade cirka åtta slangar på fem insatser. Det blir 40 inrullningar. Vi var lite trötta på slang efter den lektionen ;o)
Jag skulle sätta upp brandpostgrenröret i brandbilen.
Det skulle sitta högt.
Jag är liten.
Jag stod på tå och fick försöka flera ggr. Försökte växa flera cm. Men det gick till slut. Läraren grinade och sa att jag var kort i rocken*hihi*. Varför kan man inte vara lite längre, det hade varit så lättare då.

Varför ska människor i korridoren spela musik till klockan elva på kvällen bara för att man får enligt kontraktet? *suck*. Ingen respekt...
Har god lust att spela musik på full volym klockan sju på morgonen när folk sover bara för att jag får...


Efter dagens lektion stack jag och styrketränade och sen bastade.
Har legat och vilat lite oxå. Har börjat skriva på arbetet, eller ja, satt upp rubrikerna, det e alltid nåt...
Är redan hungrig, käkade stadig lunch halv två och ätit upp vindruvorna.. Ska man redan behöva laga mat?

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits