Jag kan visst köra bil!!

Idag kom min Arlakossa... Var ju en besvikelse. Den var ju så skrynklig och ful. På bilden var den ju mycket finare. Jag har blivit lurad! :o) Fast Thias tycker nog om den ändå.
Han var här igår med sina föräldrar. Jag kidnappade honom så fort jag kom ner och hans pappa höll i honom. Så fick jag mata honom och byta blöja och sånt. Han är ju så underbar när han ler. Ja det kvittar vad han gör, han är rätt så söt när han skriker oxå :o)

Jag har ju börjat klä om stolen. Det började väl sådär. Hittar ju aldrig nåt när man ska ha något i den bon. Ahh det kan driva mig till vansinne.
Och häftpistolen pappa hade var inte tillräckligt kraftig så jag fick låna min brors. Den funkade. Sä nu är underdelen av stolen fixad. Överdelen verkar det som att jag måste sy. Syslöjd var inte min starka sida direkt. Det var ju så tråkigt på lektionerna att jag satte nålar på fingertopparna. Rekordet var väl runt 50 nålar per hand. Läraren sa till mig att sluta leka fascinist (heter det så? En som plågar sig själv). Träslöjd älskade jag däremot.

Igår var det tjabb igen när jag frågade om jag fick låna syrrans bil till Lantan. Den stod ju först. Men jag fick ju inte det för det kostade ju i självrisken...Så jag tände till och sa att jag fick köra brandbil för miljonbelopp men inte sin syrras bil. Men det var ju visst kommunen som betalade om det hände nåt där. Efter tjabb så fick jag låna den eftersom jag inte skulle "sura". När jag kom tillbaka tackade jag för lånet och hon frågade om det blev några repor i den.
Min bror var på mig oxå när vi flyttade bilarna. Ååå! Jag var så arg igår så jag visste inte var jag skulle ta vägen. Typ så arg att man vill slå knytnäven i väggen. Jag fattar inte vad jag har gjort för att förtjäna detta. En sak om jag krockat eller kört in i bilar och repat lacken. Men jag har ju inte det!! Jag kör ju säkrare än dom, jag håller hastigheten och håller två händer på ratten, det gör ju inte alltid dom!
Hur ska jag bevisa att jag kan köra bil? Gör en bana med koner då så ska jag väl visa dom.
Jag kör ju ut från uppfarten här hemma när det är mindre än 5 cm mellanrum mellan en bil på ena sidan och soptunnan på andra. Hade jag inte kunnat köra bil hade jag väl inte klarat det?
Åå ge mig styrka. Får avreagera mig på jobbet idag. Där lär krafterna ta slut rätt snabbt...

Börjar om 45 min... Blä...
Vill hellre se på Beck som jag fått hem :o)

Hela helgen ser fullspikad ut. Det är brandstationen, fest och IKEA som gäller...

Kommentarer:
Postat av: Fogfighter

Nej, det heter masochist :) Fast det har mer att göra med om man tänder på smärta snarare än uttråkning ;)

2007-07-02 @ 14:39:34
Postat av: Jocke

Inte fakir då?

2007-07-03 @ 14:04:00
Postat av: Fogfighter

"Fakir, hinduisk asket, även cirkusartist som plågar sig själv som underhållning." (Wikipedia) Lät som det låg närmare till hands än mitt förslag :)

2007-07-04 @ 11:33:16
Postat av: Brandkvinnan

Hehe tack för upplysningen. Eftersom jag inte är en cirkusartist så tror jag på Fogfigters förslag :o)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits