Östersjöfestivalen

Igår köpte jag ridbyxor och ridskor på Börjes i Tingsryd med kompisen I.
Eftersom det var så varmt så tog vi en sväng upp till Trehörnan och jag badade för första gången på länge.
Det fick bli ett snabbdopp pga min förkylning och ont om tid.

Efter maten skulle brorsan och jag till syrran för att sen gå på Östersjöfestivalen. Hittade inget skoj alls, det var trångt och jag kastade helt bort mig på burkstapeln. Till mitt försvar har jag att bollarna vägde ju ingenting, på Tosia träffade jag varje gång eftersom de bollarna var tyngre..

Innan dagen avslutades fick jag se "min" fina brandbil komma i fjärran. Och jag hade redan innan räknat ut att mitt gäng jobbade. Jag och mina syskon blev fast på en mittrefug vid vägen och brandbilen var på väg mot mig. Brandmästare S såg mig först och sken upp och vinkade. B körde och rullade ner rutan och frågade hur det var med mig. De skulle visst köpa pizza :o) Eftersom de plockerade hela vägen körde 301 vidare och så snackade jag med D i 309. Han låg ju på sjukhus när jag var på brandstationen sist eftersom han hade fått en stöt när han satte ner vattenpump i källare. Det var bra med honom och han flinade och slog till min pannlugg när jag sa att han hade alltid sådan otur :o)
Och så var östersjöfestivalen räddad för min del och jag log vid tanken att den stora brandbilen stannade bara för att fråga hur det var med mig :o) *stolt*

Jo I och jag var uppe vid hästarna igår med. Raston har ingen sadel men det kvittar. I ville hellre köra eftersom hon inte tycker om att rida barbacka. Men det har jag inget emot, tränar ju bara benen och balansen. Dessutom är han ju nordsvensk och de är rätt så breda och trygga.
Funderar på att åka upp en sväng idag och ryckta och gå med han en sväng men det är ju så tråkigt väder. Då vill man ju bara sitta inne. Och egentligen ska jag ta det lugnt. Förkylningen är som sagt inte bättre och jag har haft svårt att jobba nu när jag är täppt i bröstet.

Har fått höra av flera främlingar att jag har en fin bil. Det är ju inte min bil utan pappas. Men pappa kan tänka sig sälja den till mig :o)


image126

 

Hade ingen bättre bild. Men den till vänster är den som jag lånar av pappa, den står nu på pappas jobb eftersom det är onödigt att ha så många bilar hemma när de har semester. Den i mitten är då pappas (som jag lånar nu när jag ska iväg) och den svarte till höger är min brors 740. Sen står det en 740 inne i garaget som är mammas. Innan var det då en grå 740 men han är ju död nu. Min bror ägde innan en vit 740 och syrran ägde nåt halvår en vit 745a. Hmm.. måste vara bra bilar då ju :o)

Och så kanske ni ser musen på dörren? Tänkte ta en närmare bild på den men batteriet tog slut. Jag har iaf målat den för några år sen :o)


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits