Red barbacka

Nu är jag trött på mig själv...
Jag är ju så klantig!! Det resulterar att jag klämmer mina stackars fingrar jämnt. Konstigt att jag har naglarna kvar :o)
Särskilt uttsatta är fingarna på jobbet. Om jag lyfter dataskärmen på ena sidan måste jag ju givetvis ha fingerarna under andra sidan.  Och så råkade jag klippa sönder handsken häromdagen. Gick lite för snabbt när jag klippte kablar. Tack och lov klippte jag inte i skinnet. De saxarna är vassa när de är nya... Klipper ju grova kablar på ett nafs och när man stressar kunde man ju vara glad att fingret satt kvar*ler*.
Glasbitar har oxå en viss förmåga att gå genom handsken och en bra bit i handen. Det är inte stora bitar men det är små och spetsiga så det kommer en bit in. Idag träffade jag nog benet i lillfingret*najs*.

Iförgår red jag Raston för första gången på nästan ett år.
image128
I körde vagnen med ardennern Pontus och jag red bakom som synes. Han har sådan mysig trav och galoppera barbacka i full fart på en grusväg sommartid är så underbart :o) Men eftersom jag inte ridit på ett tag (då jag flög av den stora hästen) har jag lite träningsvärk. Men barbacka är så skoj :o)

Är trött idag. Har ju haft sovmorgon en vecka efter jobbat kväll och nu ska man upp klockan 5.. Men man vänjer sig aldrig att gå upp så tidigt.

Var och plockade blåbär igår med syrran och svågern. Hittat ett ställe där det är fullt med blåbär så långt ögat kan nå...
Gäsp... nähe titta på en film kanske...

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits