Kompis jagad av vildsvin och jag av paintbollkulor

Grållen har donerat sitt hjärta till pappas gamle bil. Pappa tog och bytte över växellådan från min gamle bil...

Det är den bilen jag får låna nu. Ska städa ur den imon tänkte jag, är liiite skitig... Okej..mycket skitig.

Nu ska vi se vad som hänt.
Metade hela helgen. Jag fick ca 10 fiskar sammanlagt. Min kompis I blev jagad av vildsvin där vi brukar meta. Tur att hon hade bilen i närheten annars kunde det gått illa. Snacka om att springa för livet. Var visst två vääldigt stora som sprang rakt emot henne.

Körde ner till Revinge igår för att ha examination i trafikolycka. Min grupp fick 72 ½ av 74. Vi blev bäst i klassen*kul* :o) Huvudsaken var att vi blev godkända.

Efter det var det paintboll med klassen. Hann inte äta riktig mat så jag fick ta några mackor. 
Vi spelade på norra europas största paintbollställe. Det var skitkul :o) Jag trivdes som fisken i vattnet. Måste erkänna att man är haj på det med :o) Fast O måste varit vassare eftersom han klarade sig så långt in i spelet (han kanske snipade?*fniss*). För er som inte vet vad snipa är: Sniper=krypskytt. Snipa=sitta still på samma ställe. Kallas även campa. På tal om det så ska det väl snart bli LAN där hemma...
Åter till paint. 
Första rundan tog jag tre st. Var jätteglad för det*thihi*. Den banan var i skogen så man kunde krypa lite. 
De hade riktigt roliga banor där man skulle bla hämta sin egen flagga (handduk) hos motståndarna.

På en bana som var som vildavästernstuk skulle man hämta sin flagga inne på en bänk i hotellet eller sheriffen. Innan andra rundan börjar på den banan hade jag kommit på att nästan alla springer bakom byggnaden. Så när spelet börjar kutar jag mot hotellet, duckar för några kulor som kommer vinande och in i hotellet där handduken ska ligga. Hade aldrig varit inne i den byggnaden och adrenalinet pumpade för jag visste inte om någon redan hade hunnit in. Det hade ingen så det var bara till att hugga tag i handduken och springa ut igen. När jag är ute på "gårdsplanen" tar jag sikte mot kyrkan. När jag är fem meter från kyrkan är jag så synlig man kan bli. Och det tvivlades ju inte när de upptäckte mig. Schoff, schoff och en hagelsvärm med gula färgkulor kommer emot mig. Handduken kom två meter från porten till kyrkan. Två meter till och mitt lag hade vunnit innan kriget hade kommit igång :o) Jag orkade inte ens räkna hur många träffar jag fick. Aj... :o) Men det var det roliga när det gjorde ont för då visste man att man "krigade".
Fina blåmärken man fick *hihi*.
På vietnamnbanan tog jag skogsvägen och kom rätt långt. Såg 2-3 motspelare bakom ett värn som byggts av grenar. Jag duckar och gömmer mig bakom värnet. På ena sidan var det en bäck som man inte kunde komma över och dyker jag fram på andra sidan så dör jag direkt. Backa var ingen idé för de skulle se mig först. Försöker skjuta en vid bäcksidan och kulorna som kommer emot mig delar sig vid grenarna. När jag precis skjutit av en salva och gömmer mig bakom värnet kommer en person springans (som givitvis vet att jag sitter där) och skjuter mig rätt i revbenen innan jag hunnit reagera. Ahh!! var det som kom ur mig. Han stod ju två meter ifrån mig och de kulorna kommer med en rejäl hastighet. 300 km/h var det va? Och så var det inte såå mycket fett som skyddade. Och så svor man för sig själv att man åkte ur ännu en gång och varför man inte tar sig sakta fram utan ska springa rätt in i striden direkt... Nästa paintboll ska jag snipa lite mer :o) 

Var massa skojiga saker som hände men allt orkar ni ju inte läsa.

Idag gjorde jag badprovet. Var förkyld och täppt i bröstet i morse så jag var väldigt orolig att jag inte skulle klara det. När jag dök efter dockan första gången tyckte jag att det tog en evighet innan jag kom upp. Alla moment gick bra och sen var det dyk från kanten ner till mitten av bassängen. Jag bävade inför det momenten. Men jag samlade krafter och dök ner till botten (fem meter) och fick tag i dockan och gick upp. När jag var ovanför ytan visste jag att jag skulle klara provet. Sen var det bogsering och HLR. Fan vad skönt att man klarade badvaktsprovet :o) 

Efter det var det en massa som skulle göras, plugga brand, lämna och tvätta kläder som skulle lämnas in. Får samma larmställ i termin 4.

Halv ett var det omprov i brand. Fatta att det var nervöst när han skulle rätta det. Jag räknade poängen allt eftersom han rättade det. Blev godkänd*puhh*. Var så jädra skönt att bli av med det. Nu är det inget mer i skolan som ska göras. Iaf teoretiskt.
Ska städa rummet och dagrummet imorgon. Packa mina saker och dona med en massa saker.

Vi hörs!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits