R.I.P käre polis

Detta skulle bli ett glatt inlägg.
Men så har en polis blivit dödad och jag är allt annat än glad. Hänger på polisman.se en del och har varit där i flera år nu. Hade jag inte blivit brandman hade jag velat bli polis men längden räcker inte till...
Och nu har samhället släppt ut en psyksjuk som skjuter ihjäl en polis. Vart fan är Sverige på väg? Och när poliserna sen skulle gripa polismördaren använder de pepparspray! Verkligen proffs det där. Jag hade gärna tagit ett nackskott om någon skjutit ihjäl min kollega.
R.I.P
Fredrik

image118



Har jobbat kvällen denna veckan nu. Och har inte hunnit med att skriva här på förmiddagen eftesom det har varit lite stressigt. Har sovit för länge helt enkelt. Hängde med syrran igår till stan med Thias :o) Han är ju så gullig att man inte kan låta bli att titta på honom. Ibland ger han ett leende till en att hjärtat smälter. Skulle kunna gå genom eld och vatten för honom.
Jobbar ju mellan 13.45 och 22.15 men idag slutar vi 20.00 eftersom det är midsommar imorgon. Jag har som vanligt inget inplanerat. Ska se på Beckfilmer jag skickat efter på internet. Beställde mer filmer idag på kampanjer. Fick en dvd för 1 kr :o)

Mamma ska ta spruta nu.
Känns konstigt.
Har verkligen försökt förneka att mamma är sjuk men nu går det inte längre.
Medicinen kostar 10 000 kr i månaden.... Fan...
Men bara hon blir bättre så. Älskar henne så mycket ju.

Kommentarer:
Postat av: Teller

Det är för jävligt när det händer, blev väldigt upprörd igår med när jag hörde vad som har hänt och orolig att det ska hända igen eftersom jag känner många inom polisen. Faktigst har jag sen jag typ föddes velat bli polis men ändrade mig för typ ett år sen. det som har hänt Fredrik widén hoppas vi aldrig händer igen...

Postat av: Brandkvinnan

Ja man blir ju det. Att poliserna verkligen orkar med sin vardag...
Ja vi får hoppas men det är stor sannolikhet att det händer igen... =(

2007-06-22 @ 13:17:23
URL: http://www.brandkvinnan.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits