Sliter och drar i folks skit

Jag har ett blåmärke på handen, under tummen. För att jag var så klantig och klämde mig mellan två pc-servrar. Alltså jag höll den ena servern och puttade fram den andra som var bakom och hade inte hjärna nog att ta undan handen...
Suck, vad ska det bli av mig?

Får stå vid försorteringsbordet nu. Iaf hela dagen idag och halva igår. Det är tungt. Och roligt. Fatta inte vad ni slänger för nåt egentligen. Fungerande mp3, alla möjliga lampor, dammsugare, fritös, kaffekokare, högtalare, stereo, dvd, tangentbord, musar, skärmar, pc, tv, tandborstar, rakapparater, kameror, fjärrkontroller...ja allt.
Och allt ska sorteras.
Det med skärm eller pc ska på bandet för att demonteras, resten ska sorteras i järncontainer, hemelcontainer, kabelcontainer, plastcontainer, kretskortscontainer, låda med hårddiskar och sånt med batterier som de under 18 ska dela. Sen ska man samla batterier, färgpatroner, kondensatorer, mobiltelefoner...
Dessutom ska det gå snabbt så man kommer upp i ca 50 ton per dag som demonteras och sorteras.
Så där står man i "skiten" medan de vänder bur efter bur. Det värsta är när det blir kabelhärvor. Allt har snott in sig i allt. Drar man en sak kommer resten...
Det som är mest irreterande är när man drar i en kabel för kung och fosterland och så släpper det. Givetvis är man ju inte beredd utan slår sig själv vid diafragman. Lagom mysigt.
Och när brurarna är blöta. Då blir en annan blöt och när det skvätter upp i ansiktet hoppas man innerligt att det bara var vatten. Har ju hittats mycker toaletter... Och när det finns matolja kvar i fritöserna... Då är alla prylar på hela bordet inoljiga*yerk*.

Regnat hela dagen idag. Fast det har inte gjort så mycket. Har bara varit inomhus.
Har spelat CS med min bror de senaste kvällarna. Jättekul :o)
Har beställt en ny datamus med. Den jag har nu cpar sig.

Thias var på besök idag när jag kom hem. Först fick jag världens leende och sen rynkade han pannan som om han var pisstoff. Haha, han är gorgeous :o) Vill bara hålla om honom och skydda honom mot allt.

Några på jobbet tjatar att jag ska inte lyfta så tung eller vara försiktig. Jag måste se mesig och klen ut... Jag ser detta jobb som styrketräning och uthållighet. Behöver jag hjälp ropar jag och jag är försiktig när jag går på bordet eller när det finns glasbitar, jag lovar :o)

Nähe nu har man suttit här halva kvällen igen...
Tjing!
Dagens låt:
Linkin Park - What I´ve Done

Ps. Varför har jag slitit bort A:et och halva E:et på tangentbordet? Ds.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits