Sydd med 3 stygn

Jaha...
Var segt att gå upp klockan 5.00 idag igen. Men det var bara till att cykla till jobbet och samla krafter för en ny arbetsdag. Började iförgår med att tömma burar. Gjorde det förra året oxå och har då kommit igång med det igen. Fast det är ju iförsig kul att komma ifrån demonteringen några minuter. En arbeteskamrat (f.d klasskompis) hade hittat en död katt och en tv insmetat med bajs för ett tag sedan. Hoppas och ber att det inte händer mig...
Det är tv och datorer som väger mellan 200-500 kg i varje bur. Så man lyfter några kilo varje dag.

Antar att några av er är nyfikna varför jag fick sy...
Hade tagit ut en kondensator från en micro, gick bort till järncontianern för den var för tung att kasta. Böjer mig bak eftersom jag är så kort och lägger i den i containern. Kände att det rev till på underarmen och tittade till. Och det var ju ingen vacker syn. Hade tagit bort huden 3 * 1 cm och ca 4 mm djupt. Låter inte mycket men det var tvungen att sys. Blev omplåstrad i sjukrummet på jobbet och fick låna en bil av en arbetskamrat till läkarstationen. De tyckte omplåstringen såg bra ut men eftersom jag skulle jobba med ett sådant tung jobb måste det ju hålla så hon tog bort tejpen.
Första hon sa: Oj! Ja det behöver verkligen sys! *gulp*. Så läkaren bedövade området och la en sådan där operationsduk över armen. Kunde tyvärr inte se när de sydde för duken var ivägen. Kanske var lika bra för jag mådde illa när det precis hade hänt. Blev lite chockad över att det gick så snabbt. Men det gjorde inte ont eftersom det hade revits förbi hudens känsel...
Så jag fick åka hem. Synd att det inte hände tidigare idag för jag får full betalning idag.

Har precis badat, var inte lätt med armen över badet och tvätta sig med en hand för att inte blöta ner bandaget...

Idag ska jag vila. Lillchefen sa att jag fick ta det lugnt på jobbet imon*skönt*. Vi ska ju ut till Tjärö klockan 12 och äta mat*gott*.
See yaa!
//Kalla mig KLANT

Kommentarer:
Postat av: Oscar

Grattis till teorin ju =) jag har klarat min teori till mc oxå..... trist att du skadat dej på jobbet men hoppas du har bra läkekött =) ha det bäst!

2007-06-14 @ 17:39:09
Postat av: Brandkvinnan

Tack =) Grattis själv. Sen får man väl ner och åka med dig på mc så kan du få åka med mig i lastbil*ler*.
Jo det brukar läka bra. Fast nu tar det väl lite längre tid när jag har det arbetet. Använder ju högran hela tiden med att skruva, slå och lyfta =( Men det ska gå, är man envis så...
Ha´de gött du med! Saknar dig lite faktiskt ;o)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits