Barn-HLR

Igår hade vi trafikolycka. Första gången var jag säkerhetsman. Gick kanon, stabiliserade med rh-pusher och skulle koppla bort batteriet. Bilen låg på sidan och motorhuven ville inte upp. Först tog jag kofoten vilket inte var så effektivt.. Sen tog jag spridaren, ni vet det stora verktyget på 25 kg tror jag det e. Då gick motorhuven upp, förstörde stötfångaren lite i början bara*ler*.

Andra insatsen var jag verktygsman och skulle flytta på släpet. Lättare sagt än gjort. Jag var tvungen att flytta det själv, de andra var upptagna, det var en liten kulle jag skulle över... Kan säga att jag nästan låg vågrätt med kroppen nära marken för att dra och ta hjälp av kroppsvikten. Men det löste sig...(faktiskt)
Sen var H och jag ute och joggade.

Efter det skulle jag in till Lund för att hitta en present till bästisen som fyller år på lördag. Mission failed. Jag gick runt och bara tänkte på vad jag ville ha :oP Men jag hittade ett par grattiskort och sen två bodies till lille Mathias. Jag gick runt i evigheter och ville köpa hela sortimentet med babykläder...
Och så köpte jag en bingolott, det måste vara mer vuxenpoäng än du någonsin fått Martina ;o)
Köpte faktiskt en mjukglass med*mumma*.

Idag hade vi barn HLR. Väldigt nyttigt. Alla borde gå en sådan utbildning. I slutet hade vi en exanimation. Jag och H var de första som vågade göra provet ;o) Vi klarade det ju givetvis.

Nu på eftermiddagen hade vi egen övning. Gick kanon. Första insatsen gick jag in och var markör. Hehe slit och släp =o)
När jag skulle in och rökdyka med en kompis brann det på ett ställe som inte skulle brinna. Jag fick släcka i skarpt läge *höhö*.
Jag känner mig lite sliten idag tycker jag... Men jag måste jogga och ev gymma idag...

Vilket underbart väder vi har fått :o)

Kommentarer:
Postat av: Teller

hah okej, men brandbil som brandbil,det är respekt att åka med en. nej inte än ;) men jag läser på ett gymnasium som heter Cultus med räddningstjänst och akutsjukvård. Det är otroligt kul och jag bara längtar efter att få börjar på SMO :D

Postat av: Martina

Haha, bingolotter är pensionärspoäng :)

2007-03-30 @ 20:49:17
Postat av: Brandkvinnan

Martina: Jo jag har hört det :o) Men det borde man kunna göra om till ännu mer vuxenpoäng :o)

2007-03-31 @ 16:04:56
URL: http://www.brandkvinnan.blogg.se
Postat av: Josefine

Hej:)

Måste få fråga då jag ser att du läser Cultus vilket jag JÄTTEGÄRNA vill göra i framtiden...men jag har en fråga. Läser man både räddningstjänst och akutsjukvård eller får man välja ett? Du f¨r jättegärna berätta lite om hur det är för det är verkligen en dröm för mig:) Och var studerar du?

Kramar Josefine

2008-06-11 @ 21:25:51
URL: http://abloggaboutme.blogg.se/
Postat av: Brandkvinnan

Hej Josefine =)

Jag läser inte Cultus utan har läst Räddningsverkets ubildning Skydd Mot Olyckor i Revinge. Däremot vet jag en annan bloggar som läser det: http://victoriaa.bloggspace.se/

Hoppas jag hjälpte dig lite iaf :o)

Ska du bli brandman? =o)

Kram Emelie

2008-06-12 @ 13:08:57
URL: http://brandkvinnan.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits