Das police

Snacka om att sova dåligt på nätterna...Gulp.

Jaha idag hade vi riskhantering i myndighet. Självaste polisen från Malmö kom. Snubben hade visst varit med i piketen*fräckt* :o)
I fredags när jag körde hem skulle jag köra om en lastbil på 2+1 väg. Går väl rätt så bra tills det börjar bli skyltar att det snart blir enfiligt. Får ju gasa upp till 110 (på 90-väg). Precis när jag kör in till rätt fil ser jag polisen i backspegeln som oxå kör om lastbilen. Fatta vad jag blev rädd, jag som alltid håller hastighet (vilken många klagar på), avstånd och allt (okej ibland kan jag köra lite snabbt i svängarna). Och så dyker polisen upp bakom mig....
Började nästan bli hypernervös när jag såg alla tusenlappar ryka. Dessbättre blinkade inte polisen på mig utan körde bara bakom mig. Jag körde i fem km under och polisen körde fortfarande inte om vilket jag blev lite orolig för. De knappade väl bara in mitt nummer för att se vilken spillivink som körde, vilket inte blir rätt för det e mamma som står på bilen*hehe*. Till sist svängde polisen av och jag pustade ut. Varför blir man nervös för polisen när man ändå inte har gjort något olagligt?

Annars har H och jag gymmat. Jag hann med att skriva klart artikeln, skönt. Nu ska det bara oppeneras på kompisens artikel...

Ikväll är det Tack gude god och sen Greys Anatomy vilket man absolut inte får missa.

Det ska visst bli dåligt väder imon. Tradigt, jag vill ha sol. Särskilt när man kör bil och kan ha takluckan öppen, en bra låt man kan sjunga eller dunka till, tävla vid stoppljuse med en gammal SAAB ;o) Längtar tills dubbdäcken kommer av så man kan göra däckaskri*thihi*.

Nähe här kan man inte sitta hela dagen...(Kan kan man väl)

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits