Gamlingar ska inte vara i trafiken!

Idag har jag pratat med en docka... Den  kunde blinka, dra ihop pupillerna vid ljus, ha puls i hals, handled, ljumske och fot. Givitvis kunde den andas som en vanlig människa. Å vad kul det var :o) Vi fick ju givitvis olika scenarion som vi skulle behandla patienten. När han slutade andas skulle vi göra HLR och så vidare.
Sen fick vi intubera en annan docka. Det var iförsig överkurs men det var kul. Gick rätt så bra för att vara första gången, men så har man sett mycket trauma ju så man vet ju ungefär hur det gör ;o)

Tänker på Tias hela tiden. Blev påmind på sjukhuset flera ggr om han... Om jag bara kunde vara lite närmare sjukhuset där han ligger. 20 mil är en bit att köra om det skulle bli sämre...


Höll på att köra på en tanta i lördags. Och det var inte mitt fel, jag svär. Hon svänger över min bana rakt framför mig, dessutom genar hon och blinkar inte ens. Jag verkligen tvärniter, luktade bränt gummi och jag hade gjort spår i asfalten. När jag har stannat och hon har bakänden kvar på min bana (1 meter från mina extralysen) tittar jag på henne och hon ser mig inte ens!! Bahh! Tur att jag inte hade nya sommardäck för jag hade kört i 3 min efter däckbytet. Tur att jag drog åt bultarna som man skulle :o)

Idag har jag varit ute och sprungit i det fina vädret. Knäna protesterade givitvis i början men tröttnade när det inte gjorde någon verkan...
Sen gymmade jag.

Kommentarer:
Postat av: Fogfighter

Halloj! Någe nytt om övningen?

2007-03-27 @ 18:57:17

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits