Medvetslös efter att ha släckt en brand :o)

I torsdags fick vi sätta upp stegar och klättra i dem. Den stegen som är 12.5 meter hög är lite vinglig att få ner och upp vill jag lova*ler*. Klarade att resa den upp från marken själv, den väger 70 kg :o)
Sen fick vi klättra cirka 8 meter upp. Där uppe hakade jag fast mig i stegen, lutade mig bakåt och släppte händerna*ii*. Var lite skakigt men det var kul att tänja gränsrena och se hur mycket man klarar av :o)

Igår hade vi brandgasventilering och sen rökdykning när smo5 skulle vara våra rökdykarledare. H och jag gick in först i vår grupp. Första våningen hittade vi en docka som H drog ut sen på andra våningen hittade vi lärare L som var "medvetslös". Jag drog ut honom ur lägenheten till trapphuset där rökdykarledaren kom in och tog ena remmen. Sen drog vi ner han två trappor. Han åkte ner med huvet före*ler*. Han klagade på att han hade ont i svanskotan efter det. Och så hade H råkad sparka till klockspelet när vi hittade honom. Nästa gång får han väl vända sig om ;o)
Är rätt så stolt att jag orkade dra han en bit själv.
Sen kollade han hur mycket luft vi hade kvar. Jag låg på 120 bar även om jag hade dragit ut honom, han sa att när killarna hade gjort det hade de nästan slut på luft. Ytterligare en fördel att man e liten och inte förbrukar så mycket syre :o)
Efter genomgången skulle E och jag in. Denna gången var jag rökdykaretta vilket ledde till att jag fick släcka lite eld. När jag fick se den första brasan höll läraren på för fullt att spruta tändvätska*höm..*
Släckte två eldar där nere och på den sista branden där uppe kom läraren fram till mig och sa att nu e jag medvetslös och skulle lägga mig en bit bort från branden. Lade mig ner ett par meter från elden. Aaa varmt golv. Var tacksam när E kom till undsättning och drog mig bort. Sen fick jag åka ner två trappor :o)

Sen på fredagskvällen körde jag runt syrran och sambo D i Lund. Vi skulle shoppa på Nova. Syrran hittade flera par skor. Jag hittade inget...


Bästisen I fyller ju 18 idag. Och idag hittade jag nåt kul till henne, lite i sista minuten.

Är lite sliten denna veckan efter övningarna på övningsfältet + plus all annat strul men nu börjar det reda till sig. Ska ut och springa i helgen tänkte jag.


Om en timme är det kalas på G...

Mamma och pappa är nere i Lund och hälsar på syrran så brorsan och jag har hela huset för hos själva...

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits