Plaskat vatten

Efter påtryckningar får jag uppdatera lite ;o)

Jaha idag var det brandgasventilation som stod på schemat. Väldigt intressant faktiskt. Läraren L visade ett försök med fläkten i en liten modell, det gick fort!
När jag var med på övningen med IR-kameran i Karlshamn satte de igång fläkten (tog evigheter innan åbäket ville starta) för att få ut gaserna. Jag var rätt skeptiskt att den lilla fläkten skulle trycka ut gaser tre meter från dörröppningen, fyra våningar upp och sen en lagom stor lokal. Men det funkade ;o) Gaserna kom ut från öppningen 4 våningar upp.

Sen efter lektionen körde H och jag och simmade med två klasskompisar. Har inte simmat sen provet och det var ovant att dyka ner de fem metrerna för att hämta den förbaskade dockan. Kändes som att öronen skulle sprängas. Får öva på det dära med tryckutjämning. Annars gick det bra, simmade och bogserade dockan och lite sånt... Bra träning.

Just nu är jag väldigt seg, blir alltid det efter kloret.

Om en kvart börjar Medium. Tur att jag inte drömmer lika mycket som hon. Idag hade jag en märklig dröm. Min bror och jag skulle rökdyka men jag tappar bort honom och sen var jag tvungen att gå ut för någon sa det. Hela undervåningen är fullt med brandmän och jag ville komma upp till min bror på ovanvåningen. Drar på mig hela paket och klättrar upp och hittar honom då han står ut och tittar i ett fönster. Weird dröm... Men det var väl ingen nyhet från min sida? En lyckad dröm för mig är när jag inte blir knivhuggen, skjuten, jagad, ser spöken eller någon i familjen dör...

Ska bli härligt till helgen när det ska bli sol. Gött :o) Kanske det likblekna ansiktet kan få lite färg...

En bild var ju önskad oxå.. *ler*

18027-85

Får bli den farliga tigern där hemma som jamar efter lillmatte som är 15 mil bort och kan omöjligt höra henne...

PS. En bra
bildsida av en blivande kollega :o)

Kommentarer:
Postat av: Fogfighter

På den där bildsidan var det visst lite hetare än vad vi hade det! ;)

2007-03-22 @ 22:47:49
Postat av: Brandkvinnan

Jaså? Var Lasse snällare emot er? ;o)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits