20 år idag!!

Jaha då var man hemma igen då.

I onsdags gick rullbandstestet bra, blev godkänd.
På eftermiddagen hade det blev missuppfattning i vår grupp så vi visste inte vem som skulle redovisa. Så innan det var vår tur drog vi lott. Jag fick redovisa. Utan anteckningar, utan förberedelser. Och det gick kanon =o) Som tur var hade en gjort en liten powerpoint så man tittade på bilderna och kom ihåg vad vi hade gjort i badhuset.

Igår var jag på storövning med SMO5 och RUBen. Första insatsen var en trafikolycka med tre bilar inblandade. VI var två styrkor på plats. Fick hjälpa till med det vanliga, inga problem. Andra insatsen var brand i villa, vi var andrestyrkan så vi behövde inte göra så mycket. Jag hade luftkpaketet på mig ifall jag behövde rycka in.

Efter lunch däremot så fick man in som andrarökdykare i förstastyrkan (låter nåt det ;o)).
Det var M/S Anita(?) som brann. Var visst en flyktinganläggning så markörerna bröt lite på svenska ;o)
Jag och RD1 sökte igenom andra våningen. Drog slang för glatta livet. Trånga korridorer var det oxå.
När det var klart gick vi ut för att byta paket. Denna gången skulle vi upp på andra våningen, ner på en stege genom ett hål till första våningen. Där var det varmt. Ångan gjorde så att masken immade igen...
Jag fick dra slang för glatta livet här med. Trösklarna var höga så man fick se upp. RD1 släckte brasorna så gott han kunde, vi fick ta skydd för vattenångan (den kan man bränna sig riktigt ordentligt på).
Såg en rökdykare som var med oss ibland. Undrade om det var RDL och varför han var så nära. Ja jag tänkte väl inte så mycket på det, man blir lite geggig i huvet av värmen. RD1 frågade mig hur jag klarade värmen, att det var varmt, eller hur är det varmt och jag fick ju hålla med flera ggr. Ja det e varmt men jag klarar lite till ;o)
Hörde på han att han var rejält varmt eftersom man hör på rösten att det blir panikartat.
Så vi fick klättra upp igenom hålet (hålet där alla heta vattenångor passerade).

När vi kom ut slängde vi av oss kläderna och drack som vi aldrig druckit förr.
Vi reda på att det var brandlärare L som hade varit med oss där nere. Han hade haft rätt roligt åt när RD1 klagade på värmen hela tiden :o) Men lärare L hade visst med tyckt det varit varmt för han hade suttit i brandrummet under största delen av insatsen (ehh?).

Lärare L var nöjd på allas insatser. Själv tyckte jag att jag gjorde en helt okej insats och höll samma tempo som de som gått ett år mer än mig.

Efteråt åkte jag in till stan för att shoppa.
Tillbaka igen och plugga kem. Fy faen...

Men idag gick provet faktiskt riktigt bra. Men man ska ju inte ropa hej, det vet man ju hur det har gått....

Och nu är jag som sagt hemma. Ska göra en massa idag känns det som.
Färga håret, gosa med Thias, städa rummet, äta tårta. Jag fyller ju faktiskt 20 år idag :o)

Kommentarer:
Postat av: Martina

Mehallå!! Grattis på 20-årsdagen!! Hoppas du får en jättebra dag!

2007-05-25 @ 14:40:07
Postat av: Brandkvinnan

Tack =)
Oja det hade jag =o)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits