Barnvakt

Körde åter hem i torsdags. Hade dåligt med bensin så jag fick tanka så fort som möjligt i Rolsberga. Dessvärre var det bara 95 oktan, jag brukar ta 96. Men tankade iaf och hoppades att Grållen inte skulle bli sur på mig. Han protesterade inte ett dugg ;o)

Igår körde jag till syrran för att passa Thias när syrran handlade. Hallå! Jag blev helt själv med Thias. Fatta vad det var underbart att få vara med han själv och att syrran min litar på mig (fast jag får inte köra hennes V70 även om jag får köra brandbilar på stationen). Jag var ute och solade så låg han innanför dörren. Efter en kvart syrran åkt började han skrika. Han var hungrig. Fick ge honom mat, byta blöja och gå runt med honom. Han ville absolut inte sova även om han gäspade gång på gång. Men innan syrran kom hem lyckades jag få honom nussa. Då måste man ju blivit godkänd som barnvakt ;o)

Den stunden kommer jag njuta länge av :o)

Sen körde jag upp till I. Vi satt på en filt ute och pusslade ett roligt pussel*ler*.
Körde hem för att laga mat, fick ner till lantan för att köpa mat. Igår blev det hamburgare men idag ska jag göra tacopaj*mumma*.

På kvällen körde jag upp till I för att fiska men fick ingen napp. Sen kollade vi på film till  lite över tolv....

Å inatt hade man inte så trevlig dröm...

Idag ska det arbetas i trädgården. Jag ska slipa på den andre altanen och måla ;o)
Over and out...

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits