Förskola

Nu ska vi se. Igår hade vi redovisning om träningsplanering, träff med LIA-handledare (fast mina kom inte) och så hade jag körlektion. Gick kanon. Jag lyckas köra i Lund utan att köra över någons fötter :o)

Har gått på rullbandet denna veckan för att förbereda mig för testet den 23 maj.

Idag hade halva min basgrupp skyddsrond på en förskola. Det var väl inte världens bästa ställe i brandsäkerhet, alla väggar var i träpanel bla...
Jag tyckte det var skoj att snacka lite med barnen. Frågade två tjejer hur gamla de var också kom två andra killar för att också prata med mig (de var runt 4 år). Frågade de lite vad de skulle vara om det började brinna och det visste dom :o) Ungar e för goa (så länge de inte skriker).
Pratade lite med Thias idag på telefonen, jag kunde inte riktigt förstå vad han sa men han pratade med mig iaf :o) Tänker på honom jämnt, tror aldrig jag kommer tröttna på att bära honom =o)


Snackade med brandlärare L igår. Skulle reda ut lite om några saker till brandprovet imon. Frågade honom om det är något jag kan bli bättre på inom rökdykningen men sa att jag var suverän och sa att jag var en av de bästa i klassen om man nu ska ranka oss. Och så sa han att jag hade huvudet med mig även om det börjar bli tungt vilket var kanon.
Tyckte det var så kul att höra, de brukar inte säga sånt om man inte frågar. Så det kändes bra att få det bekräftat, har själv tyckt det känns bra med rökdykning men så vet man ju inte om man gör nåt fel, man e ju inte så erfaren på sånt än :o)
Och så pratade vi bla lite om Axxa. Han tränar ju lydnad och sånt med henne och jag blev ännu mer sugen på att skaffa hund. Men det dröjer ett bra tag till....

Nähe plugga lite. Ska köra lastbil klockan sex och sen är det tv från klockan åtta.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits