Katten i badet

Katten Fia tog ett ofrivilligt bad idag. Tyvärr fick jag det inte på bild.
Jag hade fyllt badkaret kanske 7 cm. Står vid datan för att ta på winamp och så kommer hon väldigt kelen. Jag går in till badrummet och hon springer efter, springer om mig i dörröppningen och är på väg mot badkaret. Jag vet att hon brukar hoppa i där så jag skriker: NEJ FIA!!!
Det hjälpte inte.
Fia hoppar i och försöker desperat hoppa upp igen. Slutar med att hela badrummet blir stänkt av vatten*ler*. Jag asgarvade men tyckte ju givitvis synd om henne. image109
Nästa gång kollar hon nog innan hon hoppar i....

I onsdags hade vi en massa keminsatser. Synd att jag inte hade kameran med mig... VI skulle kyla acetylenflaska och mycket annat. Lärorik dag :o)
Det gick väl inte så bra när man ska vara brandmästare (läs styrkeledare Jocke). Vi har ju inte den utbildningen att leda en insats. Och att leda en kemolycka är väl inte så lätt när man inte riktigt är van vid en kemolycka på brandmannanivå ;o)

Annars har jag bara varit hemma och hjälp till lite granna. Lagade stroganoff idag...
Klippte mig idag oxå, ska färga det med i helgen...

Pluggar C-teori tills uppskrivingen på tisdag*nervös*...

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits