Min första gädda :o)

Sommaren har verkligen kommit =o)
Stod på altantaket för att spoladet rent med högtrycken. Jag blev lite blöt... SåÅ får man stå på brädor för att inte ta sönder taket.
Tog golvet med högtrycken så nu är det så ljust och fint.

Fiskade lite till nu i helgen. Iförgår fick jag upp en gädda på 1.4 kg :o) Det var den första som jag sparade. Ida fick en på 2 kg. Snacka om att vi skrek av rädsla och glädje. Man vill ju inte bli biten av den och den sprattla ju i den lilla båten så vi lyfte ju benen för att komma undan.
Sen fick man ju döda den med en kniv och då sprattlade den ännu mer så jag blev riven av den stora gäddans tänder*grr*. Och så lade vi ner den store i spannen med den andra (vi trodde den var död). Efter en liten stund sprattlar den till och var åter lös i båten. Vilka skrik vi gjorde, de vildsvinen som brukar vara där uppe i gölen var nog långt borta då...

Åkte ner till Revinge igår förmiddag. Hade två lektioner igår. Idag har jag två till och sen ska man åter hem.
Ska fiska lite till i helgen, putsa fönster innan dopet. Plugga oxå givitvis.

Glömde ju säga att jag har pussat och kelat med Thias i måndags och tisdags :o) Moster var lycklig. Och så bajsade han ju när jag skulle mata honom så det hade runnit utanför blöjan*s*.
Han var så pigg och glad så han roade alla i huset. Jag lyckades till och med få honom att sova...

Hmm...har det hänt något annat...
Igår var det fullt upp igen. Tvättade bilen, gymmade, pluggade, solade, tittade på Roomservice och Greys Anatomy.
Nähe lektionen börjar nu igen om sju minuter. Vi har tråkig SBA. Alltså systematisk brandskyddsarbete.

Kommentarer:
Postat av: Ida

Gäddor kan vara RIKTIGT seglivade. Men du är modig som vågar ta ihjäl fisken iaf, själv vill jag alltid sluta fiska när jag får napp ;)

Postat av: Asta

Bra jobbat!
KRAMAR!

2007-05-03 @ 10:01:56
URL: http://www.missasta.blogg.se
Postat av: Fogfighter

SBA är inte tråkigt. Lär dig nu följande ramsa: Le och var gla', SBA är toppenbra! ;o)

2007-05-03 @ 18:44:09
Postat av: Teller

jag har fiskat i flera år, men aldrig fått en fisk :P Grattis till din gädda, själv skulle man bli överlycklig om man ens fick en fisk :P

2007-05-04 @ 12:31:49
URL: http://victoriaa.bloggspace.se
Postat av: Brandkvinnan

Ida: Jo vi märkte det att de inte riktigt ville dö.. Hehe, det e ju då det roliga kommer när man får napp :o) Sen kan man ju alltid önska sig en stabilare båt som inte gungar så förbaskat.

Asta: Tack :o) kramar tebax!

Fogfighter: Tss.. :o) Bra kanske det är men inte roligt *hihi*.

Teller: Ajdå inte kul när man inte fått napp. Säker att det finns fisk där du fiskar ;o) Tack! Ja glad det blir man när man känner det nappar och ännu gladare om man lyckas få upp den i håven :o)

2007-05-05 @ 11:41:45
URL: http://brandkvinnan.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits