Skyddsrond

Jaha.
I torsdags hade vi massmedia, vi skulle veta hur man bemöter journalister*höhö*. Vi fick bla reda på att det var olagligt att skriva namn och sätta in bilder på personer på internet om man inte frågat personen om lov. Därför e jag så smart och inte sätter in bilder på andra, bara när man inte ser ansiktena (och det gör man ju knappast med andningsmask).
Annars var det en intressant lektion.
På fredagen hade vi små keminsatser. Det var väldigt lärorikt och roligt.

Här e en olycka vi skulle analysera. En tankbil som gått ner i sjön och en person har hört knackningar från hytten under ytan...
image107

Körde hem vid halv tolv för att vara barnvakt :o) Hihi han e ju så underbar. Kom hem klockan sju på kvällen sen.
På lördagen var man barnvakt igen. Denna gången lite längre.
Sen var man ute i trädgården och donade lite...
Igår städade man lite granna. Alla fönstrena där hemma ska ju bli putsade innan dopet...

Åkte ner igårkväll. Fick sen reda på att vi började vid ett idag. Kunde alltså kört ner idag och slippa köra i skymningen=mer vilt.
Fick bromsa för ett rådjur igår. Såg ögonreflexen i diket och bromsade. Men jag såg honom i god tid så det var aldrig i närheten...Men jag vill helst inte ha ett rådjur i fronten för jag har inte den försäkringen, då blir det bättre att skrota Grållen*snyft*.


Idag har vi gjort en annan skyddsrond på ett badhus. Ska skrivas en feterapport på det. Som om man inte hade annat att göra.
Ska plugga på C-teorin och kemprovet denna veckan.

Har hittat doppresenter till Thias nu iaf. Och en liten sak till mamma på mors dag nästa helg. Nu ska man bara hitta något till sin bror som fyller år samma dag.
Jag har önskat mig några saker när jag fyller år men familjen verkar tycka det e fel saker så jag får komma på nåt annat*grr*.
Önskar jag mig fiskesaker och ridbyxor får väl jag göra det???? Och bara för att de är rädda och är tjabbar emot så mycket de kan om att jag ska rida i sommar så får väl de göra det. Jag får väl ha livslust någon gång?
Ska jag vara inne hela sommaren i en skitig, ohälsosam industri där det är 30 grader varmt nästan hela sommaren får man väl hitta på något man verkligen älskar när man är ledig...*fnys*.
Nä jag kan ju ramla av och bryta något och missa hela LIAn... Det är större chans att bli skadad i en trafikolycka så mycket som jag kör på olycksdrabbade vägsträckor...
Märks det att jag är irreterad? Varför kan de inte vara glada för min skull att jag får chans att rida i sommar och vara glad?

Nähe nu ska jag fortsätta dricka läsk och käka vindruvor (fast man kan ju sätta vindruvor i halsen)...
Tjing!

Ps. Gör detta inte ont i hjärtat? Tur att inte Grållen har fått se vad som hänt hans släkting, och vad SMO:arna gör med många av de andra släktingarna...
image108

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits