Boxade med brandmännen

 I måndags var det mest stationsarbete på brandstationen. Jag rullade ihop slang som vanligt, tittade på när K och J målade contianern. Det var ingen burk över till mig så jag kunde inte hjälpa till. Jag tetade L för att han var gammal och hade skoj :o)
Vi tittade lite på djurlivsräddningslådan och satte ihop en byggnadställning med hjälp av skarvstegarna. Det ska användas till tung räddning så man kommer åt lättare.
image197

Ser lite dumt ut när jag suddade ut ansiktena men jag hade ingen bild på plattformen utan brandmännen. Jag vill ju inte lägga ut bilder på deras ansikten, dels för att jag inte hade velat någon göra så på mig utan mitt godkännande och dels för att det är olagligt att lägga ut bilder på nätet utan att fråga personen.

På kvällen kom mitt gäng, det märktes*ler*. Jag hade fullt upp med att munhuggas tillbaka. Vi körde till Motiva för att ha spinning och boxning. Det var skitskoj :o) D och jag boxades på varandra och jag hade svårt att stå kvar när han boxade på kudden jag hade framför magen. Så skojade de att jag skulle boxa med H... Han kan jämföras med en gladiator. Jag hade aldrig orkat stå kvar hans slag :o)
Fick reda på att jag ska testas först nästa fredag. Lite pirrigt.
De tetades till jag gick och lade mig vid kvart över elva, att de bara orkar*fniss*. Jag somnade nog med ett leende...
Kvart över åtta nästa dag körde jag hem. Då hade jag varit där ett dygn och det hade inte hänt ett enda larm...

Tog min ryggsäck på 25 kg och gick en runda i skogen med jobbiga uppförsbackar. Knäet protesterade redan från början så det kändes som en kniv in i knäet och axlarna ömmade som fasikens för ryggsäcken. Men en gnutta envishet eller dumhet kom jag äntligen hem efter 40 min.
Idag har jag träningsvärk efter boxningen :o)
Jag ska träna så mycket jag bara kan till testerna så kan jag inte tänka på att jag inte gjorde mitt bästa för att få upp kondisen.

Idag ska jag in till Karlskrona och fylla i min tattis som hon missade. Är gratis två månader efter man tog den.
Så jag hinner inte sitta här mer...

Dagens låt

Fia:
image198

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits