Bruten handled

I söndags hjälpte jag som sagt syrran att flytta. Tog det rät lugnt för jag orkade inte lyfta så tungt för bröstet.
Kom hem sent och på måndagen var det dax att börja på Cardiologen klockan sju. Fick vara med om gastropi, ännu mer ekg, ultraljud, ta saturation m.m.
I tisdags var jag på akuten. Hände inte så väldans mycket. Jo fick in en trafikolycka som mitt gäng varit ute på. Pratade med den stackars tjejen lite. Som tur var kunde hon gå hem samma dag.
Jag fick pruta in lite lösning i en kanyl för att tvätta bort blodet så det inte koagulerar i kanylen.
Jag tog saturation, hängde med när de tog blodprov. Hålla i medvetslösa patienter...
Men igår hände det ännu mer. Då var alla rummen fulla och många patienter som väntar. Sen kom det in en bruten handled. Den var helt av så det var ingen trevlig syn. Jag har aldrig sett något sådant i verkligheten så det var intressant. Fast jag led ju med flickan för hon hade så ont. Ajaj gjorde nästan ont på mig.
Hon var tvungen att skickas iväg för att sövas när de skulle dra den rätt så jag kunde inte se det =(
Det har varit väldigt intressant att vara på akuten och se vad som händer med patienten efter en räddningsinsats.

Var på brandstationen i tisdags för att LIA-F och jag skulle ha egen övning. Kom dit där vid halv fyra för att fixa lite med nycklar och videokamera. Ambulansen var där med för att kolla hur de skötte sjukvården. Sen satte de sig i ambulansen och körde fram för att spela ambulans på riktigt. Övningen gick jättebra från allas sida. Brandmännen och ambulansen skötte sig utmärkt och markörerna var jätteduktiga att spela skadade. Så det blev lyckat för LIA-F och mig oxå. Efteråt fick de kladdkaka och glass av LIA-F. Jag ska ju bjuda de två sista övningarna och F de två första.
Övningen uppskattades och det var en bra diskussion efteråt.
Ska bli kul nästa övning då det är mitt gäng som jobbar.

Igår träffade jag ena ambulanssjukvårdaren på akuten och blev förvånad att hon såg mig där oxå. Det e klart det verkar konstigt när hon först sett mig med ambulanskläder, brandkläder och nu sjuksysterkläder*s*.
Men jag trivs förstås bäst i brandkläder.

Idag var jag hos läkaren. Han hörde när hjärtat slog ett extraslag så de tog EKG så fastnade slagen på papper. Extraslaget såg likadant ut som de andra bara att det var mycket kraftigare så det verkade vara lugnt.
De tog mer blodprover och ska jag få göra ett arbets-EKG samtidigt som jag får andas i nåt så de ser lungorna med.
Jaja jag måste skriva arbeten. Mycket att göra...
Ha´de gött

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits