Ingen prio 1

Jag sov inte mycket natten till ambulansdagen. Var lite pirrigt. Kom dit klockan sju och fick gröna kläder med gult på. Fick åka på två prio 3 och två prio 2-larm. Tyvärr blev det inget prio 1, hade varit intressant att få åka på det men sådan tur hade jag inte. Jag fick lära mig vad allt låg i ambulansen och vad det används till osv.
De treorna var transport mellan Karlshamn och Karlskrona sjukhus. Fick åka där bak och se vad de gör med patienterna och så fick man trycka på knappar för att ta blodtryck, kolla syremättnaden i blodet och lite sådant. Intressant =o) Personalen var hur trevliga som helst och en dag på den andra praktiken ska jag dit igen.

Sov inte så mycket den natten heller även om det inte hände något larm. Man sov ju oroligt och var beredd på ett larm.
Vid åtta stack jag till syrran för att skrapa bort tapeter. Efter ett tag satte jag mig på en stol och somnade*ler*.
Klockan ett var jag på stationen för att ha möte på räddningschefen men fick reda på att det var flyttat till två.
Mötet varade sen en timme så jag körde äntligen hemåt efter att varit borta 33 h.

Bror min har köpt en S60 R med 210 hk. Fick åka den ett varv innan middagen. Ja bra drag var det i den iaf.
Efter middagen fick jag huset för mig själv för de skulle upp till syrran. Jag njöt av att vara för mig själv och tittade på Band Of Brothers ;o)
Var jättetrött på kvällen men klädde på mig joggingkläderna och sprang ut i skummet. Har inte joggat riktigt långt sen jag spang med deltidaren i somras. Och det gick riktigt bra. Sprang väldigt långt innan jag gick upp för den sista backen för att träna rullband. Äntligen är kroppen pigg :o) Men det är ju tur att man inte är rädd att springa ute i mörkret. Är ju inte belyst överallt i den lilla byn..

Efter Greys Anatomy var man glad att krypa till kojs. Fast jag glömde stänga av ljudet på mobilen så jag blev klarvaken efter en halvtimme av ett sms.....

Idag har jag inte gjort mycket. Länsar skulle ut med en båt på morgonen men en var tvungen att stanna kvar för att tvätta en bil som skulle bytas däck på. Jag och LIA-F gör sten, sax och påse och jag förlorade.
Tvättade bilen på tio min och sen var det inte mycket att göra. Ska se om de har kommit tillbaka nu...

Kommentarer:
Postat av: laaaarsson

Shiit viljken snygg bloggdesign!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:D

Postat av: Teller

det är shit kul att vara på ambulansen, när jag var där fick jag jobba med Janne. Han som är med på sjukhuset nu ;) kännde han innan med så det var extra kul att få jobba med han och han är lika snäll och rolig som iverklingheten. Så nu ska jag försöka få en praktikplats där nästa år. måsta bara flörata lite med uppsalakommun och Johan. han är oxå med på sjukhuset. det är han som är blond o stor och jävligt snygg :D
Kul att få köra en bil med lite hästar i. själv övningskör man pappas bil med 250 hästar i :P

2007-11-01 @ 11:13:08
URL: http://victoriaa.bloggspace.se
Postat av: Felicia

får alla som läser till brandmän vara med ambulansen en dag ? :)

2007-11-01 @ 18:00:03
Postat av: Brandkvinnan

laaaarsson: Tack :o)

Teller: Tyvärr har jag inte trean så jag har inte sett sjukhuset =( Ja bara på dom om att du får praktikplats där :o)
Fick du vara med på några larm?
Ojdå inte illa att övningsköra en så stark bil :o)

Felicia: Nej det är helt olika på vilken praktikplats du hamnar. Nu hade jag himla tur och kom till en plats där de låter en vara med om allt. Men det kan man även själv fråga när man är på sin praktik. Kan ju inte vara helt omöjligt ;o)

2007-11-02 @ 09:23:12
URL: http://brandkvinnan.blogg.se
Postat av: Teller

jag fick åka med på 1 prio 1 larm, men de vara bara en tant som svimmat inne på toan.
Ajdå att du inte har 3:an måste vara jobbigt :P men du kan ju kolla på internet. hahah så får du se snygg johan :P

2007-11-02 @ 16:13:36
URL: http://victoriaa.bloggspace.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits