Lättskum och körde 301

I fredags gjorde jag inte så mycket nytta, städade rummet och bäddade rent i sängen.
På kvällen kom I och vi spelade något frågespel.

På lördagen ringde mobilen 6.30. Klockan 7.50 var jag på brandstationen. Mitt gäng jobbade.
Vi kollade motorsprutorna för att se om de funkade och om det var bensin osv i.
Jag fick köra ut 301 på bakgården för vi skulle ha stegar. M och D började sätta upp utskjutsstegen och klättrade lite för att sen ta ner den. Den stegen är tung och ostabil om man inte gör det rätt. Ett annat gäng har råkat välta den ett par ggr...
Sen körde B och M samma moment och då passade jag oxå på att klättra upp medan M höll där nere och B där uppe. När de var klara sa brandmästar H att jag och någon frivillig skulle köra. Jaha och jag som trodde jag skulle ta det lugnt nu när jag e sjuk :o)
B anmälde sig direkt och vi började ta ner den från taket på 301. Vi bar den 70 kg tunga stegen till byggnaden vi skulle sätta den emot och reste den. Det gick bra när vi fick tips från brandmästaren. Men sen när jag skulle dra ner den hade repet hakat upp sig så de fick trixa lite för att den skulle lossna. Jag fick skyllen givetvis*ler*.
När jag hissat ner den till bottenläget skulle jag ta ner stegen mot marken. Så man får gå baklänges och ha den tunga stegen över huvet. B frågade om jag orkade, sa att jag skulle försöka. Har klarat det flera ggr innan men nu är jag inte i toppform precis. M gick bakom mig och var beredd att ta emot stegen om jag inte orkade. Men jag klarade det. Lönar sig att vara envis ;o)

Vi bar bort stegen till 301 igen och då skulle jag göra samma proccedur fast uppåt. Jag orkade lyfta stegen över huvet igen och kom väl upp till hälften sen tog krafterna slut så B var snabbt där och tog över.
Stegen lades på en annan stege som man kan fälla ner från taket. Klättrade upp och drog upp den på taket. Den understa stegen var inte tillräckligt långt fram så jag fick kruxa och dra en del för att B skulle kunna vrida spaken så att stegen inte ramlar av under färd. 10 cm till säger han och jag drar och sliter. Efter ett tag säger han 20 cm. Då fattade jag att jag drog i onödan och han bara retadas. Stoppet var redan uppe *ler*. Körde runt 301 och backade in den i vagnhallen lagom till lunch.

Efter lunch skulle vi ha lättskumsövning. Jag fick köra ut 301 till övningsfältet och tillbaka. Tyckte jag var skoj.
Är så väldans glad att de låter mig göra det. Att de bara vågar fattar jag inte ;o)

Här börjar första våningen fyllas med skum
image204

Ja lite skum kommer ut...
image205

Gick upp på andra våningen och tog en bild på trappen. Någon som är sugen på ett skumbad?
image206

Utsikt över övningsfältet från tredje våningen (tre contianrar staplade på varandra).
image207

301 förser aggregatet med vatten för att fläkten ska snurra. Vattnet går sen tillbaka in i tanken.
image208

Inte lätt att försöka spola bort skummet :o)
image209

Sen fick jag spola av dom och de var inte riktigt säkra*haha*.

När vi kom tillbaka skulle allt spolas rent från skummet och jag höll dörradaptern "råkade" B spola lite på mig.
Jag hotade med att han skulle få igen. Sen när jag fick slangen var han lite osäker*fniss*. Men jag spolade bara lite på hans fötter, vågade inte mer*skratt*.
När jag skulle sätta på 63slang för att fylla på 301 satte D igång vattnet från vattenposten innan jag hunnit få på slangen. Men jag blev aldrig blöt utan jag väntade tills han stängt av vattnet. Tyckte han var kul ;o)

Ännu en roliga dag på stationen. Trivs som fisken i vattnet med det gänget.

Körde till syrran där hela familjen var. De försöker få iordning i huset efter flytten. Thias blir alltid lika glad när han får se en. Busade lite med honom, käkade hamburgare som de bjöd på, pussade Thias hejdå när jag hade satt han i skumbadet med hans mormor och körde hemåt.
Skulle ju på fest igen. Samma ställe fast med annat folk på förfesten. Vi gick ut på krogen. Denna gången var det mer folk för två strippdansare skulle dit. Haha vi tjejer hade rätt kul :o) Det var ju en manlig med ;oP
Jag drack betydligt lugnare denna gången så idag kan jag fungera som en vanlig människa.

Dagens låt


Kommentarer:
Postat av: Teller

Oh bada i skum är shit kul :D men när vi skulle göra de hade något smarthuvud råkat sätta på mellanskum istället för lättskum så vi höll på att kvävas xD Men det var ändå shit kul :D
Skojj med lite manliga strippor ;)

Postat av: Brandkvinnan

Ojdå det var inte bra att ni fick bada i mellanskum ;o) Men hade ni inte flaskpaket på er? Det fick vi ha när vi gick in i det eftersom hela byggnaden var full med skum. Ja det var kul på krogen den kvällen ;o)

2007-11-29 @ 14:16:18
URL: http://www.brandkvinnnan.blogg.se
Postat av: Teller

hah nej :P vi gick ner i bara larmställen men visserligen var de inte så mycket skum :P

2007-11-30 @ 16:41:53
URL: http://victoriaa.bloggspace.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits