Sticka patient

I måndags var jag på Cardiologen. Det mest intressanta som hände den dagen var att jag fick dra ut en kanyl ur en patient :o) När anhöriga tittade på. Gäller att vara lugn och koncentrera sig på uppgiften. Men det gick ju bra. Var bara till att dra neråt armen och se till så att man snabbt fick stopp på blodet.
Serverade mat till patienterna och allt annat de ville ha.
Körde sedan till brandstationen för att fråga om den goa brandmästaren skulle vara med på tisdagens övning. Han är instatsledare denna veckan så han skulle inte vara där på kvällen. Han skulle se om han kom. S satt i rummet med så det blev en massa tet och jag hade jämnt att göra. Stod nog där i en kvart och jag skulle ju bara titta in. Hade bråttom hem. Skulle dessutom tvätta bilen. Skönt att man kan stå inomhus och göra det :o)


På tisdagen var jag på intensivvårdsavdelningen (IVA). Var väl lite mer som hände där än på Cardiologen. Intressant att se vad som händer där. En person som inte var kontaktbar fick jag ta blodsockret på, alltså sticka i fingret.
Han sa ju ingenting så jag behövde ju inte vara orolig. Nä så hemsk är jag inte. Jag kunde inte sticka fel eller ondare ändå.
Efter en lång dag på sjukhuset körde jag åter igen till brandstationen. Fixade nykel till övningsfältet, mössa där det står räddningstjänsten på som jag kan ha på övningar. Lite kallt om mina små öron ibland.
Det var mitt gäng som skulle göra övningen som LIA-F och jag skulle leda.

Den goa brandmästaren kom i sin insatsledarbil först men skulle ju bara titta på :o) Han var även tvungen att berätta till ambulansen vad jag hade sagt till honom för två år sedan, att han inte gör någonting*skratt*. Han kommer aldrig glömma det :o)

Detta gänget klippte taket denna gången vilket de andra gänget inte gjorde. Ska bli spännande att se vad nästa gäng gör. Jag stod och filmade och frös fingrarna av mig.
Kunde knappt hålla mig för skratt när en av markörerna skrek efter sitt barn och sen skrek att han hade ont när de skulle lyfta han på spineboarden. Han hade ju öppet lårbensbrott....
Markörerna var jätteduktiga på att spela chockade och skadade. Ett par markörer skulle störa brandmästaren och försöka gå fram till bilarna för att se vad som hade hänt kompisarna. Så brandmästaren fick gå några rundor och leda bort dom. Ja de skötte ju sig kanon och ambulansen var rätt nöjda med deras insats.

Här har de klippt taket och ska göra ett utlyft av markören med öppet lårbensbrott.
image210

Bilarna 301 och 309.
image211

Även denna gång blev övningen lyckad för alla parter. Nästa gång är det jag som står för tårta och ska hålla koll på tider och vad de gör bra och dåligt. Så är det LIA-F som filmar och så.

Igår var jag med syrran på stan. Hon skulle byta lite barnkläder som var för små och titta runt lite. Sen körde vi ut i backen för att hämta granris. Hela bagaget på hennes V70 blev fullt. Vi lade i riset i säckar så det var lite problematiskt först.
Efter middagen stack jag och min bror för att spela spel med I. Denna gången spelade vi vem vill bli miljonär =o) Ingen av oss hann bli miljonär för Roomservice började klockan åtta och sen var det Greys Anatomy.

Igår hade jag ont i halsen och kunde knappt andas när jag skulle somna.
Och idag är det illa. Sjuk. Fick till och med lägga mig igen efter frukost och badet. Fan oxå...
Känner mig febrig och ja, allmänt sjuk. Är helt slut i kroppen.
Tyvärr är det arbeten som måste göras.
Och helgen kommer ägnas åt fönsterputsning*jippiee*....

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits