Villabrand

Oj vad det har hänt saker.

Jag måste vara världens virrigaste person. I måndags fick jag bensinslut på E22. Det var enfiligt när hastigheten sjönk från 110...100..90...80...sen var det en ficka vid vägkanten som jag kunde svänga in på. Mamma jobbade så jag ringde min bror som fick ta ut kompledigt och komma till undsättning. Suck... Bara för att bensinmätaren och trippmätaren inte funkar. Men så har jag inte tankat tillräckligt och så ofta som jag borde...

Var i Karlskrona igår för att fylla i tattisen och shoppa lite. Tattar mig, köper salva för 55 kr. Kör till torget och parkerar, har bara småmynt som räckte i 45 min*suck*. Går förbi bankomaten och tänker att jag har ju ca 900 kr på kontot så jag klarar mig nog. Går in på stadium och prövar två sportbhar som passar perfekt. I omklädningsrummet kommer jag på att jag tankade ju för över 700 spänn. Fan... Lämnar tillbaka bharna och går till en bankomat. Kunde inte ens ta ut hundra kronor. Så de var det med den shoppingrundan. Är trött på mig själv. När jag kom tillbaka till bilen hade jag glömt låsa, brukar aldrig glömma det. Tur att inget var snott...

Idag var vi på Väggaskolan med Don´t Drink And Drive.
Var rörande och nyttigt för eleverna att se filmerna och höra en från Mothers Against Drink and Drive.
Vi får en villabrand till Olofström. Branden var redan släckt av deltiden när vi kom fram. Hade brunnit rejält i källaren. Men det roligaste var kacklet i 301 på väg upp och hem. Jag munhögg så fort jag fick chansen och så var det kiv mellan H och mig där bak. Hehe :o)
Kan ju tillägga att det var mitt gäng som jobbade idag.

Vi åkte tillbaka på Vägga och på eftermiddagen kom ett till larm. Ett kylskåp som luktade ammoniak i hela salen på Väggaskolan. VI åkte 50 meter med brandbilen. M klär på sig och H är på väg att klä sig han oxå då han säger att jag kunde klä mig som rökdykare så slipper han. Då var M nästan klar och jag hade inte ens larmkläderna på. Blev lite bråttom medan de väntade på mig.
Vi vädrade och försökte få ut kylskåpet men det blev sen vaktmästarens uppgift.
Jag pratade med en elev som kände igen mig och undrade hur jag blev brandman. Jag undrade hur han kände mig och det visade sig att vi bor på samma ort. Det hade de andra roligt åt och B skulle försöka para ihop eleven med mig för han tyckte det var något på gång mellan oss. Så sa de att det är ju kanon att han har lastbilskort för då kunde vi starta åkeri ihop. Haha vilket gnabb :o)
Sen var det en annan som frågade om jag hette **** i efternamn och det hette jag ju. Visade sig att han med gick hemvärnet. Kände knappt igen honom...

Gick rullbandet när vi kom hem. Duschade och körde till sjukhuset för att hälsa på min handledare på Cardiologen. Ska börja där på måndag. Spännande :o)
Men nu ska jag göra kladdkaka som mitt gäng ska få imorgon kväll ;o) Kustbevakarna börjar ju åtta... Bråttom...
Kör försiktigt nu när halkan kommer....

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits