8 saker jag aldrig vill göra

Har blivit utmanad av Anna att skriva 8 saker jag aldrig någonsin skulle vilja prova på.

Hmm... lite svårt, alltid lättare att skriva de saker man vill prova på.

Saker jag aldrig vill prova:

1. Stringtrosor. Yerk vad mysigt att ha en tråd mellan skinkorna när man ska klättra i stegar eller rökdyka. Nej bespara mig från sånt onödigt påfund.

2. Äga en BMW eller Mercedes. Betala massa dyra pengar för att det är ett litet märke där fram och kommer från Tyskland. Nej sådana bilar är för att visa att man har mycket pengar ;o) Det ska vara svenska bilar som ger en vad man vill ha utan massa dyra finesser.

3. Gå i högklackat. Bespara mig att slippa gå i kryckor efter det. Högklackat kan ju inte vara bekvämt, dessutom kan man inte springa i dom om man skulle behöva det. Tänk om en tjuv tar handväskan (ja jag har faktiskt en liten en, impad va?) så kan man ju inte springa efter utan att bryta vristen. Fast jag är lite rädd att syrran kommer tvinga på mig högklackat vid hennes bröllop för hon kommer tvinga ner mig i en klänning, oh my gad...

4. Bada med hajar. Jag kommer inte sätta ner en tå i vatten med hajjar i. Om jag inte är i flera lager burar då fast då kommer säkert linan gå av och jag sitter fast på botten. Och när man väl kommer ut har min hårfärg börjar färga av sig så hajarna tror att jag blöder ;o) Hajmat - nejtack!

5. Pierca mig. hade tänkt pierca mig där uppe på örat men eftersom det skulle innebära för mycket jobb med rengöring och risk att fastna när man tränade glömde jag bort det rätt snabbt. Ville pierca mig i naveln men det hade varit ännu mer i vägen... Förstår heller inte de som vill pierca sig "där nere" eller i bröstvårtorna. Det kan ju omöjligt vara skönt och så är det nog inte så snygg. Men smaken e ju som baken ;o)

Nu börjar det bli jobbigt att komma på saker.

6. Börja dricka kaffe. Vad är meningen med det? Bli beroende, få huvudvärk om man hoppar över en kopp kaffe, få gula tänder och slösa pengar på nåt sådant meningslöst. Drick vatten istället ;o) Nej jag kommer aldrig bli vuxen och dricka kaffe. Kanske tee någon gång i mitt liv...

7. Bli fönsterputsare. Tycker verkligen synd om dom som har det som jobb, eller tycker att det är roligt. Det är så tråkig så jag vet inte ens om det finns något tråkigare. Visst det är ju fint när det blir klart, om det blir bra vill säga. Och så kommer in liten ynklig fluga och förstör allting. Suck, jag ska uppfinna fönster som aldrig behöver putsas, fast det borde redan finnas...

8. Käka insekter. Blir verkligen äcklad när jag ser folk käka larver, skorpinjoner, spindlar och flugor. Blä man klöks ju nästan. Om jag inte svälter ihjäl då. Men då ska jag verkligen vara hungrig om jag börjar käka det. Usch... Eller typ 100 miljoner...

Jag utmanar: Teller, Polishunden Hund och Fogfighter.

Kommentarer:
Postat av: Teller

vill bara på peka att det faktist går att springa i högklackat tro de eller ej :P Det enda som blir svårt är när dom är stillet och gärna vill gå av, då blir de bara jobbigt eftersom ena skon är lägre en den andra. Men så svårt är det inte, jag lovar dej :D

Postat av: Felicia

hehe jag klättrar på stegar med string ^^ men klackar fy fan . hade det på en begravning häromdagen . inte skoj kan jag säga ramla framme vid altaret xD

2007-10-23 @ 21:33:59
Postat av: Brandkvinnan

Teller: Jasså det gör det ;o) Jag vågar iaf inte prova för då slår jag nog ut tänderna :o)

Felicia: Hihi usch vad det måste vara obehagligt ;o) Nej det förstår jag, stackare. Kunde lika gärna varit din begravning nästa gång, om det var stengolv som "min" kyrka har... Hoppas att det gick bra i slutändan.

2007-10-24 @ 20:08:39
URL: http://brandkvinnan.blogg.se
Postat av: Fogfighter

Här har man blivit utmanad och knappt märkt det! Kommer med i nästa uppdatering...

2007-10-31 @ 22:27:23
Postat av: Brandkvinnan

Fogfighter: Hehe jag kunde ju skrivit till dig så hade du nog märkt det bättre ;o) Väntar med spänning :o)

2007-11-01 @ 09:59:19
URL: http://brandkvinnan.blogg.se
Postat av: Felicia

ja högklackat kan bli min död :P

2007-11-04 @ 20:04:06

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits