Bilder

Det blev ingen helikopterövning igårkväll utan vi övningskörde runt dunkar med brandbilen i mörkret.
Jag fick börja*ler*.
Var jättekul och var inte alls så jättesvårt utan bara man tog det lugnt så gick det bra. Den är så himla go att köra ;o)
image164

Syntes att lampan lyste upp hela bakgården. Tvyärr blev det ju mörkt på andra sidan av brandbilen så man hade svårt att se dunkarna.
image165

Ska få bilderna av R som han tog på helikoptern när vi blev uppvinschade.
Tog iaf ett par när den landade utanför brandstationen.
image166
image167

Inte världens bästa bilder men kommer bättre bilder senare när helikoptern är i action :o)

LIA-F tog några bilder på övningen med garagebranden igår:
image168
Jag till vänster

image169
Där syns jag lite grann i röken.

image170
Jag till höger som väntar på att T ska dämpa branden.

image171
Här är även RDL på bild.
Fina bilder LIA-F :o) Synd att du inte var med på övningen idag för då hade det ännu bättre bilder. Lågorna slog ut från alla fönster och dörren. Man ville ju nästan inte att M skulle släcka ;o)
Mejlar mina bilder till dig nu =o)

Idag gjorde precis samma insats som ovan fast med mitt gäng.
Sen fyllde vi lite skum i 301 och jag fick upp och spola bort löddret på taket där inne i vagnhallen. Fick ju ducka för att inte slå i taket. Då startar B bilen och jag blir en aningens rädd att han hade glömt bort mig för jag hade ingen chans att ducka under porten ;o)
Men han skulle bara starta den...*puh*.

Jag fick köra släckbilen av äldre modell som använts som reservbil. Den stod vid garaget ifall det skulle ta sig igen. Var ute med den ett par ggr så nu kan man köra den rätt bra. På hemvägen tog jag genom stan för att övningsköra i stadstrafik. Kul att köra brandbil alldeles själv. När jag satte mig i min bil kändes det som att jag satt på asfalten. Inte bra att vänja sig vid det stora :o)
Annars har det varit full fart. Är på stationen en hel del för att lära sig så mycket som möjligt. Men ibland får det vara någon måtta på det roliga. Min lilla kropp var rätt mör efter två varma rökdykningar på två dagar. I vanliga fall hade det inte varit nåt men nu har ju som sagt kroppen inte återhämtat sig helt från infektionen. Men imorgon ska jag ta det lugnt...nästan...

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits