Insatsövning Trafikolycka

Jag sitter här och funderar ut vad fasikens jag gjorde igår. Hjälp, jag är senil. Kan inte komma på det*funderar*.

Tänker....

Fick en liten lektion i restvärdesräddning. Men måste ju har gjort mer...
Jo nuså!
Vi var i berget och startade reservgeneratorn som ska ge staden ström. Sen fick vi åka på en oljesanering.
Jag var inne och röntgade lungorna på sjukhuset.

Sen fixade jag lite med schemat och boka in det vi har missat.
Skulle egentligen haft stegen men det blev inte av. Är så sugen på att klättra ju :o)
Hände väl inte så mycket igår, var som alla andra dagar, åka brandbil, hjälpa till på stationen....
Höll på med tankbilen. Pumpen ville inte igång och fick till sist byta batteriet.

image157

Idag hade vi insatsövning trafikolycka.
Det var som ett vanligt larm, fast övning där vi två LIA-elever skulle få göra så mycket som möjligt. Två personer som satt i bilen som fått ett stort träd över sig. Inte det man är van vid på skolan.
Men det gick bra och det var kul att ha trafikolycka igen. Var ett bra tag sedan. Men det märks att de inte har samma rutiner eller material som på skolan. Men vi lyckades på ut personen och dockan utan mer skada än från början ;o)
Sen efter insatsen fick vi klippa och bända bort dörrna på bilen.

Efter lunch var LIA-F och jag på en bensinmack för att göra lite brandskyddsarbete. Vi ska skriva om det i PM 2.
Idag skrev jag lite i PM 1. Börjar bli lite stressigt.

Fick förfrågan igår att vara med på övning på måndagkvällar. Och så ska jag vara markör på torsdagskvällar. Så på tre veckor ska jag på övning sex ggr ;o) Gäller att passa på när man kan.

Tittade på film ikväll med I och så beställde vi pizza. Eller ja, hon tog kebabtallrik och jag en kycklingsallad. Det var massa sallad och kyckling men jag blev inte mätt... Ibland är man omättlig, mask i magen kallar dom det ;o)
Men jag tappade massa krafter på att klippa i bilen. Är rikigt krasst nu tycker jag. Märks att man varit sjuk i sex veckor nu.
Väntar fortfarande på svaren från läkaren. Måtte de hitta nåt som inte är så farligt...

Brandbilen från köket...
image156

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits