Körde 301 till insatsövning

Även gårdagen var händelserik.
Började med att köra ut 302 till det garaget som åter igen skulle eldas. Blev hämtad av P i 309 så körde vi och tankade och köpte frallor.
Efter fikat skulle vi ut på övning. Garagebrand. Jag fick vara pumpskötare och då köra 301 :o) Tyckte jag var coolt att köra tre brandmän till en insats en bra bit från stationen.
Vi stannade en bit innan garaget för att vänta på att larmet gick.
image181
Tankbilen 304 står bakom och väntar. Larmet gick äntligen och jag kunde köra iväg till branden.

image182
Brann litegrann :o)

image183
Förhöjt lågtryck är så smidigt.

image184
Här står jag och kopplar upp lågtrycket. Fyra 42-slang skulle ut och två strålrör. Tycker jag ser ännu mindre ut när man stor jämnte den stora brandbilen 301.

image187
Fick koppla grovslang till 304 för att fylla tanken i 301. Var kul att få igång pumparna själv och kunna det bättre. Inte alls som på skolan. 301 är ju massa data och fina knappar :o)

image186
Branden är släckt och de blöter ner extra mycket så det inte ska ta sig igen.

image185
Det här blev resultatet efter att garaget stått i brand fyra ggr. Blir visst en gång till då de ska fylla med skum.

På eftermiddagen rullade jag slang.
Klockan halv sex var det dax för övning igen. Den sista övningen i huset med deltid.
Jag hjälpte L att rulla ut slang, koppla slangen till rökdykarna. Fick eftersläcka lite i garaget där en rökpatron brann lite ;o) Denna gången var det LIA-F som fick sitta där med rökpatroner :o)
Jag tog emot markörerna när de kom ut. Sen satt jag med dom och behandlade deras skador. Men det var mest medvetslös med bra andning och puls. Sen kom "ambulansen" och transporterade bort patienterna. Övningen flöt på bra och vi packade ihop och hade genomgång.
Det blev den sjätte kvällsövningen på tre veckor. Har man någon fritid?
Idag är jag ledig och ska ringa samtal om min andra LIA.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits