Sparka på henne så kanske hon rör sig

Livet är upp och ner nu. Allstå lyckan går upp och ner, ner och upp....
jag ska måla hela världen lilla mamma
full av solsken varje dag
att det regnar och är grått det gör detsamma
du ska solsken i ditt fönster ändå ha

alla blommorna du gärna ville köpa
lilla mamma jag ska måla dem till dig
jag ska måla hela världen lilla mamma
och allt ska bli så ljust och glatt för dig
Om jag bara kunde göra dig frisk mamma!





Iförgår hade vi möte med brandingenjörerna på förmiddagen och sen på eftermiddagen hade vi ytlivräddning.
Det var kul men jag tog ju ut mig tok för mycket så jag var illamående. Tog hela dagen att repa mig efter det. Jädra infektion.

Här ska jag ta upp paddeln på Hansabrädan. Ni ser uppe hörnet två oranga prickar. Den närmast mig är LIA-F som simmar ut för att rädda den andra personen.

image160

Här har jag paddlat tillbaka. De har ju redan dragit in LIA-F i snöret medan han höll patienten.
image162


Igår jobbade mitt gäng utom den goa brandmästaren som fyllde jämt. Så vi köpte massa skojiga och onödiga saker till honom och lade i en hink för att sedan köra hem till honom utan att han visste vi skulle komma. Så när vi kom var han ute i trädgården och de satte på blåljus, sirener och den stora tutan ett tag. Hela kvarteret hörde iaf att vi var där =o)
Och så blev vi bjudna på tårta, den tårtan han egentligen skulle ta till stationen. Så sjöng vi för honom och lite sånt för att sedan köra tillbaka till stationen. Jag fick hålla koll på brandmännen för de har ju tendens att glömma lite. Så frågar dom alltid mig var de lägger sakerna. Oftast kan jag säga vad de har lagt deras saker men inte alltid, det är omöjligt ;o)

Tvättade RCBs bil. Skulle tvätta 301, den finaste bilen, så jag drog ut luftslangen och elkabeln, hoppade upp och öppnade porten och körde ut brandbilen värd miljoner och körde runt den till baksidan för att tvätta den. Jag körde sakta och försiktigt vill jag lova :o)
Sen körde jag utom brandstationen på allmän väg för att köra runt och backa in den igen - själv. Hoppa ut och sätta in luftslangen och elkabeln igen. Då var jag stolt :o)
Här står jag på brandbilen för att tvätta taket. Fick dra ner stegen för att få bättre plats. Men stor är den :o)
image163

Märks det att jag blir glad för minsta lilla (och kanske udda saker)? ;o)

Jag satte även ihop nio luftpaket till kvällens övning.
Jag skulle hjälpa H med kvällens övning och vara markör. Ni tycker säkert markör låter tråkigt, sitta och vänta för att sedan bli utsläpad.  Men det är så roligt med alla kommentarer :o)
Det var åtta elever från omvårdnad som skulle ligga i huset (ett övergivet hus som sen ska eldas ner). Det var discorök så de fick ha vanliga masker för att inte andas in för mycket. Jag fick ligga fullt klädd som rökdykare inne garaget.
Där skulle jag tända rökpatroner tio min in i insatsen. Tände fyra st och hela garaget blev rökfyllt. Hörde brandmästare J öppnade dörren och ropade. Jag var ju medvetslös eftersom jag var en missbrukare som legat där när elden hade spridit sig från huset. Sen lös han genom fönstrena och otur nog hittade han ju mig... Ville ju att rökdykarna skulle leta lite. Jag satt under ett fönster längst in i hörnet.
Efter ett tag hörde jag rökdykarna komma in och fläkten sattes på, röken som jag kämpat att få ihop blåste de ut rätt snabbt. Men rökdykarna hade inte fått så bra sikt riktigt än utan de välte en massa saker och jag började bli lite orolig att jag skulle få en hylla över mig*ler*. Till sist hittade de mig och P drog väck stolen som jag lagt benen under och de bar ut mig. De satte mig ner och jag kunde luta mig mot luftpaketet. Sen flyttade några andra mig två meter till och där försökte brandmästare J få liv i mig utan resultat. Sen tog han av mig hjälm och mask och en annan drog bort luftpaketet och jag låg ner på marken.
Då hör jag:
P: Men henne känner vi ju igen.
J: Ja fast hon vill inte röra på sig.
P: Jaså vill hon inte?
J: Vi sparkar på henne så kanske hon rör sig.
Då kunde jag inte låta bli att le :o)
Sen tog två tag i mig för att bära bort mig till skadeplatsen där ambulansen skulle ta hand om mig (fast ambulans var ju givitvis inte där). När de bär mig och sätter ner mig frågar en av eleverna om det är en docka och då rör jag mig och de blir förvånade och börjar fnissa att det var ju ingen docka. Då har man väl spelat bra som medvetslös? ;o)
Efteråt såg jag att jag tagit död på en fladdermus där jag satt. Stackars liten.
Efter övningen var det dax att packa ihop.
Dagen med mitt gäng var lika roande som vanligt. Munhugg var det till att ge och ta :o)

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits