Hat mot polisen

Har funderat på en sak. Varför är det folk som verkligen hatar poliser? Frågar man personerna om de har råkat ut för en polis som inte var i snällaste laget så har de knappt träffat en polis.
Mest är det ungdomar som avskyr polisen för att de kommer och stör. Vill inte framstå som världens ängel men jag har då inget emot polisen. Tvärtom, ju fler desstu bättre. Men kan det bero på att man bor lite på landet och inte i staden där de flesta poliser håller till?
Jag kan förstå de som verkligen behöver hjälp och polisen inte hinner hjälpa dom. Då blir man nog arg på polisen.
Ungdomarna blir nog inte heller glada när de håller ut spriten för mindreåriga. Men de ungdomar förstår ju inte varför, de tror nog att polisen är ute efter dom och bara tänker på lagen. Själv tror jag att polisen gör det för en annan sak. De ser saker som inte vanliga svensson ser. Överfall, våldtäckt, misshandel och medvetslösa personer pga av alkoholen. Förklarar man det för ungdomarna? Kan man printa in i deras hjärnor att man inte är odödlig i tonåren?

Jaja, jag är väl knäpp om jag inte fattar motståndet till polisen..
Allmänheten (vuxna över lag) klagar alltid på polisen, om de var för hårdhänta mot buset, om de inte var tillräckligt hårdhänta mot buset. Vad de än gör så gör dom fel. Och ja misstag görs i alla yrken. Själv har jag inget emot om de trycker till buset lite extra :o) Vad tycker ni?
Sen fattar jag inte att polisen ska acceptera att buset får spotta dom i ansiktet. Fy fan..

Hade jag inte blivit brandman så var det polis som lockade. Vem vet, jag kanske tröttnar på brandbilar...

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits