Klä på sig under utryckning*hehe*

Snacka om larmmagnet... Men man måste ju leva upp till sitt rykte. För larm har det blivit mer än vanligt. Brukar inte hända så mycket i karlshamn men denna veckan har varit en hel del.

I torsdags var vi på övningsfältet för att svetsa och måla och massa sånt småjobb. Jag fick vakta radion och J säger till mig att hela kommunen litar på mig nu. Tack för de lugnande orden =oI
Hade radion i fickan och skulle ge den till P men han ville inte ansvara för den. Så jag målade där inne i oljudet bland svets och maskiner.
Så ropar brandmästare J: Det är larm! Det är larm! Han skriker för allt oljud. Så det var bara att lägga ifrån sig penseln och kuta. Då hörde jag radion i fickan...
Larmstället låg i ett fack i förstabilen så jag tar det och hivar in i hytten och hoppar in. Sen började det roliga. Sitter man mellan två brandmän som försöker klä sig till rökdykare har man inte mycket utrymme. Och klä på sig sockar och stövlar när brandbilen gör snabba svängar och tvära inbromsningar är en utmaning. Och så skulle man ju få på sig byxorna så man fick ställa sig upp lite granna utan att störa de två bredvid. Jag hade iaf rätt så kul när det blev en utmaning att klä sig :o)
Bilarna framför kastar ju sig åt olika håll och G tutar med den stora magnifika tutan i varje korsning och blåljusen på så man fick gåshud.
Jag hann få på mig kläderna innan vi kom fram. Det var ett automatlarm, falskt som 99 % av de alla andra gånger.
Vi satt i bilen som vanligt medan brandmästaren gick in för att kolla läget.
En mamma med sin unge i barnvagn går förbi och ungen tittar så mycket han kan på brandbilen. Jag skrattar och säger att de ska kolla på ungen. Då sätter G på sirenen en sekund och mamman hoppar till och ungen blev nästan förskräckt. Vi garvar åt G och säger att det hade räckt med blåljusen. Hehe... tyckte vi var kul.

På fredagen laddade Karlshamns rtj på fotbollsturneringen. Växjö och Karlskrona skulle komma för att fajtas om priset. Tittade mellan klockan ett och fyra i solen. Jag brukar inte vara så intresserad av fotboll men igår var det spännande och jag hejjade på när jag satt på staketet.
Fast den goa brandmästaren kunde inte låta bli att putta ner mig när jag inte var beredd ;o)
Aldrig lugn och ro*fniss*.

Igår kväll var jag och tittade på bio. The Bourne Ultimatum. Var sådär. De två första filmerna är bättre. Denna gången var det jobbigt när kameran aldrig kunde vara still och ändrade kameravinkel varje sekund kändes det som. Synd för det var annars en bra film. Matt Damon är bra oxå. Hehe ;o)

Idag var man barnvakt och Thias. Han är så stor nu. Sen gosade vi i sängen och till sist somnade han sida vid sida med sin moster. Och moster njöt av fulla drag av att lyssna på hans sovande andetag.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits