Körde stegbilen när det blev det larm*iii*

Jag är trött i mina mungipor idag.
Var tet och bus hela dagen. Tog en massa bilder när vi skulle hänga upp och ner och sånt :o)
Vid middagstid åkte de och käkade mat på Gomiddag men jag stannade kvar för jag hade mat med mig. Tror ni inte larmet går då? En moped som körde in i en bil. Typisk att jag missade det.
Men det var visst inte så allvarligt.

Fick hänga upp och ner idag med:
image140

Sen skulle vi ha lite övningar så jag fick köra stegbilen till övningsfältet. Bakom mig kör 301 och 309. Och det var första gången jag körde stegbilen på allmän väg.
Men det gick bra.
Tills larmet gick.
Jag kör först.
Måste stanna någonstans för att byta till brandmännen D bredvid. Så han ber mig svänga på vägen in till höger och jag börjar bromsa i god tid och han säger nej bara kör.
Så jag kör.
Och svänger.
Och han hojjtar att jag ska ta det lugnt. Jag kasar mot dörren (inga bälten i den gamla bilen) och han håller i sig. Men det gick ju bra men nästa gång tar jag svängen lite lugnare*Asg*. Och så stannade vi och skulle byta plats inne i stegbilen och fastnade ju i varandra så vi skrattar ju mitt i allt stök. Ja herregud. Sen körde vi efter 301 till indrustrin.
Stannar inne vid kajen i ena änden av området. D hoppar ut och säger att jag får flytta stegbilen om den står i vägen. D hoppar in i 301 och sen kör 301 och 309 iväg och ber mig följa efter. Så jag vänder stegbilen med blåljus på och tappar ju bort dom.
Tar radion(J=jag, H=brandmästaren):
J: 301 till 303, kom.
H: Ja kom igen.
J: Vart tog ni vägen, kom?
H: Du kan stanna kvar där du är, slut kom.
J: Uppfattat, klart slut.

Sen står jag där och har allmänt tråkigt och blir otålig när jag hör via radion att rökdykarna gått in (då var det inget falskt larm).
Sen när jag pratar med pappa i mobilen går radion igång(B=han som körde 301):
B: 303 till 301, kom.
J:303 här, kom.
B: Har du kört upp för backen, kom?
J: Nej jag står vid kajjen, kom.
B: Okej då kan stå kvar där, slut kom.
J: Uppfattat, klart slut.

Efter en timmes väntade körde vi äntligen hem =o)
Sen fick jag backa 301 när B tvättade den. Var kul att få köra den nya bilen igen ;o) Den är ju så fin:
image141

Insatsledarbilen som med är rolig att köra :o)
image142

Mina nya fina byxor:
image143

Dagens övning.
Nerför berget...
image144

...och hämta någon med båren och hissa upp igen.
image145

Ja där fick ni några bilder på köpet.
Nu måste jag kila.

Kommentarer:
Postat av: Teller

Fan va kul!! Längtar oxå till att få börja på SMO o sedan göra LIA, ballt att få köra stegbil med blåljus :D Hörru har du gjort din tatoo än då? Ha de så bäst och ha de så bra på LIAn Kramar

Postat av: Brandkvinnan

Ja det är hur kul som helst att vara på LIA :o) (och köra brandbilarna).
Nej jag ska göra min tattis imon*pirrigt*. Tack detsamma! Kämpa på i skolan så är du snart oxå på SMO :o)
Kramar

2007-09-13 @ 21:49:30
URL: http://brandkvinnan.blogg.se
Postat av: Felicia

en sådan ny bil har kungälvs brandstation också fått för inte så länge sedan . :)

2007-09-30 @ 23:39:02
Postat av: Brandkvinnan

Hehe dom e fina dom =) Är du på den stationen? ;o)

2007-10-01 @ 09:50:47
URL: http://brandkvinnan.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits