Kört tankbilen :o)

Oj nu har jag lite att skriva :o)

Måndag:
Första LIA-dagen. Alla skakar hand med den andra LIAn F fast inte med mig. Alla känner ju redan mig, men jag var faktiskt välkommen ändå ;o)
Vi fick våra kläder. Nu har jag blåsvarta kläder precis som de andra vilket den goa brandmästaren inte tyckte om för då hade inte lika mycket koll på mig *hehe*. Och så har jag även stationsbyxor. Ja tröja med med det hade jag ju innan. Och ett skärp med rtj logga på.
Var lika mycket tet som vanligt även om man nu börjat på allvar. Varken den goa brandmästaren eller D ville åka i samma bil som mig utan tyckte att den andra LIAsnubben kunde åka med dom så de slapp mig... Snälla va? :o)
Körde en liten rundtur med brandbilen senare på dagen.

Tisdag:
Var eget tid på schemat så vi fick göra arbete hemma eller på stationen. Jag var istället på läkarstationen för att ta reda på varför jag är så täppt i bröstet. Så hämtade jag ut medicin för 1164 spänn*grr*. Men det är lite bättre i bröstet redan.
Dök upp på stationen vid fyratiden. Bokade lite bilar och lite sånt för att sen vara med på kvällskiftet. Jo det var ju "mitt" gäng som jobbade. Hann inte vara där länge förrens vi fick larm om skogsbrand. Åkte tankbil efter förstabilen. Kan ju säga att det gick undan på småvägarna. Grusvägarna sen var ju inte roliga. Hade inte kört så snabbt med personbil ens och D kör mellan träd och stenar. Skojjar inte när jag säger att det var 5 cm mellan stenar och tankbilen ibland. Och det var inte för att han körde illa utan för att det inte var mer plats.
Vi letade efter skogsbranden som ett flygplan hade hittat men vi kunde inte hitta det. Hade inte fått någon bra adress så det var som en nål i en höstack.

image138

Senare var det övning på skum på övningsfältet. Gissa vem som fick köra tankbilen dit och hem :o) Fan vad skoj det var. Och häftigt...26 ton.. Kände mig som den lyckligaste i hela världen.

På övningen stod jag jämnte skummet och den goa brandmästaren går förbi och stannar precis bakom mig och jag blir lite skeptisk och vänder mig om. Jo han var beredd att knuffa in mig i skummet men avbröt när jag vänder mig om. Då kommer M och säger att det är en dansk ritual och båda tar tag i mig och jag stretar emot lite halvt. Det var ju ingen idé egentlingen men för syns skull fick man ju göra det :o)
Så alla tre blev lite "skumma", mest jag...
Kul som vanligt med en massa tet.

Idag:
Var ute på övningsfältet för de skulle svetsa trappor till de nya contianerna. Hände väl inte så mycket. Körde tillbaka i 305 och lämnade jacka och hjälm i bilen för vi skulle ha det direkt efter middagen. När jag lämnar byxor och skor i vagnhallen kommer jag ju på jackan. Lia F och jag säger att det händer nog inget larm ändå...
Gick upp för trappen, tog ut maten ur kylskåpet och satte in det i micron. Hann inte ta på micron då larmet gick.
Fick ju kuta som fasens ut till bilen på gårdsplanen och hämta jacka och hjälm*puhh*. Det var sista gången jag lade jackan så långt ifrån ;o)
BLT
image139

Så jo jag var med i tidningen idag. Här händer det mycket :o)

Kommentarer:
Postat av: Fogfighter

Är det du till höger eller? :) Larmställ och utryckningskläder ska alltid hänga på sin plats ju :P

2007-09-08 @ 10:28:53
Postat av: Brandkvinnan

Japp that's me ;o) Man syns knappt i larmstället *hihi*.
Jo jag vet men vi var väl för hungriga för att tänka klart ;o)

Postat av: Fogfighter

Med luftpaket och allt :) Jag längtar till praktiken...åker som skarp räddningsledare 2 av 3 veckor, whoha =)

2007-09-09 @ 16:20:21
Postat av: Brandkvinnan

Vad häftigt =o) Var någonstans så man vet var man inte ska hålla hus om det händer nåt? *tet* Hihi ;o)

2007-09-09 @ 18:47:41
URL: http://brandkvinnan.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits