Nära göra piruetter i rondell

Så här ser den nya bilen ut. Tyvärr har jag inte kommit på ett passande namn... Grållen hette ju min förra, den jag var styvmatte till hette Goldie, min brors heter Black Thunder. Men vad ska min heta nu? Förslag?
image146

Så här skitig var den innan (och trasig).. Såg ut så här i hela bilen...
image147

Efter en helg så blev resultat så här:
image148

Utan säten :o)
image150
image149

Hittade en del pengar under framsätena och baksätet :o) Blev några kronor rikare*ler*.

På måndagseftermiddagen hade vi kall rökdykning. Hade det varit varm hade jag knappast kunnat vara med för mitt täppta bröst. Men kall var inga problem, förutom att det var tung att bära stålpaketet. Jag vill bli frisk!! =(
Jag och två praktikanter som går gymnasiet med inriktning ambulans och rtj fick gå in först med värmekameran. De två andra gick ut efter ett tag så jag letade själv med brandmannen P bakom mig. Sen kom H och tog över värmekameran för att testa så jag gick bakom honom. Hittade alla vi skulle hitta efter att ha sökt av hela byggnaden. Kom ut och sen fick jag gå in igen för att vara markör. Gick in i discoröken och kände mig fram efter ett bra gömställe. Men det var inte så lätt att gömma sig när de har värmekameran.

Senare var det dax att åka till Ronneby för samövning i Kem.
En flakbil med kemikalier hade krockat med en truck med 1000 literstank med saltsyra och ytterligare en personbil körde ner mot ån och krockade mot ett träd. Markörerna skulle sitta fast i bilen med stripes för att visa att de var fastklämda bara någon meter vid ån. De skrattade att om bilen åker ner i ån sitter fyra pers fast inne i bilen....
Ronneby hel och deltid kom först. Sen kom Karlskrona heltid, Karlshamn heltid och sist Rödeby deltid. Två polisbilar kom, ambulansen var där ett ögonblick för att titta lite, RCB var där, tidningen var där. En hel drös vill säga.
Det var en massa brandbilar överallt och jag gick runt och kollade och försökte hålla mig ur vägen för 30 brandmän.
image151
När övningen var slut hjälpte jag mina killar att klä av sig kemdräkterna.
Stämningen var god och alla samlades för att käka mackor och dricka kaffe medan de två observatörerna från Karlshamn sa vad som gick bra och mindre bra.
Fem brandmän från Ronneby blev utslagna för de höll på med saltsyran med bara larmställ och en gick dit utan andningsmask (vad tänkte han på??).
Kom hem vid halv tio efter en 13 ½ timmesdag =o)

Dagen efter var jag med på förstasidan i BLT. Okej, mina ben var med på bild*hihi*.
BLT

Igår höll vi på med stegar. Vi reste den och klättrade upp tills alla fått vara med och resa och ta ner den.
Stegen är 12 meter och väger 70 kg.
När det var klart var det fika och sen skulle gänget ha möte om de nya EU-tiderna. Har redan varit med på ett sådant möte så jag städade köket så länge.


Dagens låt

Trodde att jag skulle klanta mig mer än jag gjort nu under LIAn. Andra dagen fick jag ju nämligen en hjälm i ansiktet som ramlade från hyllan så jag gick med ett fult blåmärke på läppen i några dagar. Typiskt mig. Men än så länge har jag klarat mig.
Skulle köra runt i rondellen till brandstationen igår när det var blött på asfalten. Har trean hela vägen runt som vanligt. Sista svängen släpper bakhjulen och jag känner bakänden kasa ut mot höger. Släpper snabbt gasen och styr till höger för att bromsa kastet. Bilen vobblar till lite och sen kör jag rakt igen. Där kan jag tacka alla buskörningar på vintrarna. Kunde lika gärna fått panik och bromsat och då hade mina fina bil hälsat på trottoarkanterna och så hade säkert bilen bakom inte hunnit bromsa. Nya sommardäck hade suttit fint oxå. Är precis godkända. Och så för jag ta det lite lugnare när det är blött*ler*. Brandmännen hade rätt kul åt mig och bävar för framtidens blåljuskörningar :o)
En brandman trodde jag hade bredställ i svängen vid brandstationen men det var faktiskt han själv som körde snabbare. Jag är oskyldig*ler*.

Idag är jag ledig. Egen tid till arbetet...

Kommentarer:
Postat av: Anna

jaha ja...men tatueringen då?? (volvo doesn't really do it for me.....)

Postat av: Brandkvinnan

Den kommer när den har läkt och alla färger blivit som det ska :o)

2007-09-19 @ 15:38:17
URL: http://brandkvinnan.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits