Sotarn

Igår hängde jag med sotarmästaren för att göra en brandskyddskontroll av skorstenar, kaminer och sådant. Hängde med på sju st ungefär. För det mesta pratade sotarn bara med folket. Har väl gjort roligare saker. Räckte med ett par kontroller så hade man koll på läget ;o)
Men det var lärorikt och se vad de gör. Slutade tidigt så jag körde till systeryster. Vi körde iväg för att plocka svamp och jag gick med Thias i bärsele på magen. Han skrattade nästan konstant. Kul att komma ut i skogen verkar det som :o) Och trattkantareller hittade vi i massor, en stor kantarell oxå.
Var ute och fiskade igårkväll med I. Vi fick ingen fångst. Jag däremot fastnade några ggr så I fick ro dit där den fastnade. Sen råkade jag kasta i trädet så jag fick klättra upp på en sten för att ta loss den. Suck, jag är så klantig. Till mitt försvar så var det skymning så jag såg inte var draget var... =o)

Idag fick jag vara barnvakt från halv tio till halv fyra. Vi hade myspysstunder och han var riktigt duktig. Sov och käkade när jag ville ;o)

Imorgon ska jag till stationen var det tänkt. Se om jag lyckas slå i köksfläkten igen. Har en bula i huvet från iförgår*grr*. Hatar när man slår i huvet, gör ju så ont och så blixtrar det till i huvet. Fast stackars pappa slog i huvet så det började blöda häromdagen, måste gjort väääldigt ont.

Nähe nu ska det bli skönt med ett bad. Tattuering har precis läkt *gott*. Bilder kommer sen...

Kommentarer:
Postat av: Ronja

Nu e jag OXÅ nyfiken på din taggning så nu får du ju faktiskt slänga in en å annan bild på den juh! ;) Jag har sj taggat mej i dag för hundraelfte gången... :D

2007-09-29 @ 19:35:42
Postat av: Brandkvinnan

Nu finns det bild :o) Vad är det för tattisar du har? *nyfiken*


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits