Tattisen

Okej nu är bild tagen på tattisen så ni slipper vänta mer ;o)

image155

Är taget lite uppifrån så nederdelen ser liiite mindre ut. Och så är den lite blank just nu.
Om det inte syns är det utsidan av vaden på högerbenet...

Igår var jag på stationen och visade tattisen för mitt gäng. De trodde först att det var fejk och var tvungna att känna på den... Men de verkade inte jätteglada att jag tattat mig :o)
Och så började den goa brandmästaren och jag att slåss på skoj. Gick ju inte så bra för mig för en annan brandman pratade med mig om tattisen samtidigt*hehe*.

Vi fick lektion om IR-kameran och åkte sen ut till övningsfältet. Jag körde 305, H 310, den goa brandmästaren var överlycklig för att han fick köra 301 och så körde B 304 och P 309. Hade det blivit ett larm skulle vi stanna vid vägkanten och lämna de fordon vi inte behövde så att styrkan skulle bli komplett (är ju 1+4).
Men det blev ju inget larm på hela dagen igår.

Vi skulle ha kall rökdykning och den goa brandmästaren och jag började slåss och brottas igen. Jag försökte få ett grepp om honom men det slutade med att jag hamnade i underläge*hmf* :o)
Jag fick vara markör inne i byggnaden för jag gjorde den övningen förra veckan. Sen hjälpte jag H att spola bort diesel i en container. Vi åkte hem igen för att käka.
På eftermiddagen ställde vi hos på torget eftersom det var långlördag. Vi skulle visa upp oss och dela ut broschyrer till barnen om eld och sådant. Barnen fick sitta i brandbilen och fråga vad grejorna var till.
Då kom mina föräldrar och bror så de fick träffa mitt gäng och mamma lovade tårta. Så nu lär de ju tjata tills de får denna tårtan ;o)
Typsikt nog kom en demostration mot rasism och vi stod ju mitt i vägen så polisen bara skrattade åt oss. Men de kom förbi*ler*.
När jag skulle köra hem gav jag den goa brandmästaren skjuts hem för han hade kört moppe på morgonen och var inte lika pigg att köra hem i regnet =o)

Jag höll på att köra bensinslut häromdagen. Varken bensinmätare eller trippmätaren funkar. Så på E22 kände jag att den gick ryckigt. När jag körde av på hemvägen blev det ännu mer ryckigt och jag såg bensinstationen på långt håll men först var det en backe innan dess. Så jag höll samma hastighet och frikopplade och rullade uppför. Men det gick =o) Kunde tanka i 56.62 liter så det var mer än 3 liter kvar :o)
 
Nähe ska städa gardroben idag var det tänkt. Så tråkigt men det måste göras.
Ha´de fint i höstmörkret*brr*

Kommentarer:
Postat av: Ronja

Är det Mosho??? Lyckodraken i Mulan?? Gjorde det ont på vaden?

Postat av: Teller

Oh din tattis var asfin :D

2007-09-30 @ 18:22:11
URL: http://victoriaa.bloggspace.se
Postat av: Brandkvinnan

Ronja: Japp det är Muschu från Mulan :o) Ja ibland sved det till rejält men man vande sig ;o)
Teller: Tack :o)

2007-09-30 @ 19:57:15
URL: http://brandkvinnan.blogg.se
Postat av: Rrrrronja

Den va grrym juh! Förresten, funderar på C-kortet, det ingår inte i SMo eller hur? Men man ska ta det innan man är färdigutbildad eller hur är det?

2007-10-01 @ 19:21:26
URL: http://vildkattan.blogg.se
Postat av: Brandkvinnan

Tack =) Nej det ingår inte i SMO. Det behöver du inte men de allra flesta rtj har ju C-kort som krav och sen kan det vara smidigt att ha det klart när man söker jobb efter skolan. Dessutom kan det var bra att få köra brandbilarna på skolan så man tränar mer på att köra brandbil innan man kommer ut i den riktiga världen ;o)

2007-10-01 @ 19:32:36
URL: http://brandkvinnan.blogg.se
Postat av: Ronja

Mm precis, å så e det ju grrymt kul oxå å köra överhuvudtaget ;) Bara fundera lite för de e ju inte direkt billigt, tänkte typ sommarjobba på SL (sthlms bussar) för å bli van å köra stort för den utbildningen e ju gratis så krävs de inte lika många lektioner för å ta c-kortet.. Vad kostade C-kortet totalt för dej?

2007-10-01 @ 20:58:40
Postat av: Brandkvinnan

Låter som en bra idé =)
Det kostade 13 900 kr + vägverkets avgifter. Men det första var ett fast pris. Fick så många körlektioner jag behövde. Tog ca 9 st.
Ett tips är att köpa böckerna och plugga själv och göra provet tills man klarar det. Hade jag gjort om man fick ångra sig ;o)

2007-10-02 @ 19:55:35
URL: http://brandkvinnan.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits