Markör på PIC-övning

F´låt... Jag är alldeles för dålig med att uppdatera här känner jag.

Får kolla i kalendern för att se vad man gjort sen sist. Väldigt kort minne...

Jag sprang coopern förra onsdagen. Tävling, tyvärr kom jag inte på pallplats =o(
Vi har haft lite lektioner, jag har tränat, varit på krogen, lanat och då spelat COD4  :o) Killarna var en anings rädda när jag kröp med snipern i gräset och de kunde ju inte se mig. Så när S var på taket sprang han i cirklar för han var rädd att jag skulle sätta en kula i huvet. Jag kunde inte sikta för jag asgarvade. Men så fort han stannade i dörröppningen föll han för min kula :o)
Annorlunda hobby, jag vet...

Jo sen i söndags putsade jag fönster och bytte däck på bilen. Roligt när man skulle köra 15 mil till Revinge och började fundera om man satt på däcken riktigt =o) Fast jag visste ju att jag dragit åt alla muttrar två gånger.
Men sen när jag skulle hem så var det ett väldigt konstigt och oroväckande ljud. Pappa har en aning om vad det kan vara så den röda pärlan är hos pappa bildoktor. Nej det var inte däcken...

I måndags då... PIC-övning (=Polis Insats Chef)
Jag var markör. Jag skulle ha öppen buk :o)
Kom en markör med en känga och en bit av benet i handen. Han skulle visst förlora sitt ben när han blev fastklämd i raset. Ja det såg rätt komiskt ut...

Klättrade in i trappuppgången full med bråte och satte mig ner i ett hål i hörnet och väntade på att bli räddad.
image330
Polisen var först på plats och började plocka ut all pall och virke får att komma åt markörerna. Tre stycken i min klass skulle spela fulla och ville hjälpa till att få ut oss. Men polisen försökte få bort dem därifrån för de var ju i vägen. Ja det lät faktiskt rätt roligt innefrån.
Polisen: Nu går du bort härifrån!
Full klasskompis: Nej jag måste få ut mina vänner, släpp mig!
Ja så höll de på. Ångrar att inte jag tog rollen som full. Hade varit skoj att bråka lite med polisen lagligt *fniss* :o)
Sen när polisen kommit fram till mig bär två tjejer ut mig. De tar hand om mig och ber mig hålla för såret i magen.
Sen kom brandbilar och sjukvårdare.
Jag får en kanyl:
image331

Ett skadekort:
image332
Fick prioritet 1. Inte undra på när buken var öppen så tarmarna syntes :o)

Lite morfin, dropp och syrgas =o)
image333
När sjukvårdaren frågar ett tag efter jag "fått" morfin hur det är nu så svarar jag att jag har ont i magen men kom precis på att jag har ju fått morfin så jag säger direkt efter att det är lite bättre :o) Måste ju vara verkligt...

All blod hade torkat =)
image334

Sjukvårdstältet:
image335
Polisen identifierar alla och har koll på vilket sjukhus de transporteras till.

image337
Alla med blåa västar ingår inte i övningen utan är säkerhetsmän eller bara folk som tittar på.

Akutbil:
image336

Ambulans:
image338

Polis:
image339
image340


Summering av måndagen då:
Det var roligt, massa folk och lärorikt.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits