Väktare

Vi hade intruktörtjänst i fredags. Vår övningsgrupp skulle visa hur motorsprutorna fungerade. Det gick bra och de andra lektionerna funkade fint de med.
Slutade vid tolv. Jag skrev klart badhusrapporten vid tre och kom ju på att jag hade brandanteckningar hemma till provet. Var meningen att jag skulle stanna kvar här över helgen men blidde inte så.
Och tur var väl det för i helgen så polerade jag och vaxade min bil. Man gjorde ju inte det på tio minuter utan tog hela helgen. Fick ju putsa alla lister och backspeglar så de var svarta och inte gråa. Nu har jag bara fönstrena som ska putsas (poleras) och stötfångarna och polera och vaxa lacken på insidan. Tvättade bilen på insidan oxå :o) Känner mig riktigt nöjd...

Just det ja.
Ni kanske har undrat hur det gick med väktarjobbet?
Om ni har det kan jag ju berätta att jag hade bäst resultat av de som testades och på ett prov var det bara 4 procent av alla som gjort detta provet som hade så bra som jag :o)
Och så var jag ju lämplig som väktare efter ha svarat på dessa 500 frågorna.
Så jag fick jobbet ;oD

Nu får man gå utbildning till väktare i två veckor samtidigt som man går SMO. Missar en hel del och jag har lite bekymmer men det är bara till att kämpa på. Inte lätt att plugga på två ställen samtidigt.
Men det ska bli spännande att jobba som väktare i sommar :o)

Kommentarer:
Postat av: Felicia Wersén

Grattis till väktarjobbet :D

Postat av: Jocke

Välkommen till bevakningsbranschen

....även om det blev konkurrenten ;)

2008-04-22 @ 21:33:19
Postat av: Isabel

Hej! Tror du kommer ihåg mig från Revinge...Isabel från Lund. Ska du gå VU1 snart? Och kanske på Järavallen. Isåfall lär vi ses där...jag är medinstruktör i brand där..och ska ta över just för att jag också varit väktare. :) Kanske vi ses!

Ha det så bra! :)

2008-04-22 @ 21:45:48
Postat av: Sanna

Välkommen till den stora grå massan ;0)

2008-04-23 @ 12:37:06
Postat av: Mia

Ska du inte satsa på att bli polis då?
Eller lockar brandman mer?

2008-04-24 @ 16:07:56
Postat av: Martina

Grattis!

2008-04-24 @ 23:03:19
Postat av: Brandkvinnan

Felicia: Tack =)

Jocke: Tack ;o)

Isabel: Hej Isabel! Jag ska till Löddeköpinge den 5 maj. Har ingen aning om det heter Järavallen. Men eftersom du är härifrån verkar det ju som att du ska vara där jag ska gå utbildning =) Spännande, se om du har något nytt att lära mig ;o)
Ha´de gött du med!

Sanna: Tack :o) Skiftar från rött till grått ett litet tag *hehe*.

Mia: Jag har haft tankar på polis om jag inte skulle bli brandman. Men jag tror att brandman skulle passa mig mer just nu. Men vem vet, jag är fortfarande ung ;o)

Matina: Tack =)

2008-04-28 @ 11:27:04
URL: http://www.brandkvinnan.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits