Markbrand

Jag har sett massa rävar sen jag började som väktare =) Som tur är har jag inte varit nära att köra på något...

I fredags ringde jag till gänget och undrade om de skulle ha innebandy. Det skulle de inte men däremot skulle de ha lite fridykning i havet så jag var så välkommen så =o)
Men när jag kom dit så hade de tittat och det var alger överallt =( Jag hade ju inte träningskläder med mig heller. Men efter en fikastund gick larmet. Jag hoppades att "mitt" larmställ var kvar i hyllan. Jag hittade nog samma jacka och byxor men skorna var några storlekar för mycket. Men va fasens lite markbrand e ju inte så farligt.
Åkte tankbilen ut med H.
Brann uppe på ett berg så jag hjälpte till halvvägs upp med att dra centrumslangen. Den räckte precis.
Alla tog av sig jackorna direkt. De andra hade blåa stationskläder och så tittade jag på min tröja. Hade ju bara hoppat in larmstället med shorts och en röd tröja med fladdermus. Folket på campingen undrade nog vem jag var för filur :o) De kanske misstänkte att jag halkat in på ett bananskal...*fniss*.

Ja jag var inte där många timmar (2) men mycket tet hanns med, precis som att tiden jag missat där skulle tas igen. Hoppas en dag att jag får jobb med just det gänget, väldens bästa gäng!

Jobbade natt i fre, kvällen igår och idag.
Igår hade jag bråttom. Lite väl bråttom för i en stentrappa gick det för snabbt så foten gled ner ett par trappsteg men lyckades hålla balansen. Vilken tur, hade jag tappat balansen hade huvet åkt i stentrappan*puh*.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits