Åkte båt :o)

Får väl skriva här innan man åker ner på utbildning (VU2) imon.

Var på stationen i fredags :o)

På förmiddagen klippte jag deras gräsmatta med åkergräsklippare. Den klippte lite ojämnt och gräset var så långt och blött så jag kunde inte klippa så lågt för då orkade han inte köra framåt. Sen helt plötsligt försvann högra framänden ner i ett hål!
Det var bara till att stänga av allt och lyfta upp fanskapet igen. Tur man e stark i benen :o)
När jag frågade H var bensinen var så berättade jag om hålet. Han tyckte jag skulle ringt in trafikolycka - gräsmattan =oD

På eftermiddagen skulle de övas att köra båt. Älskar båt och hav. Och det är ju inte helt fel ett de skaffat ny båt på 250 hk. Maxfart på 35 knop! Var jätterolig att åka.




När vi stod still så hörde jag inne i hytten att de diskuterade var de skulle köra. Stod mitt på golvet utanför hytten när de plötsligt gasar på vilket jag inte var beredd på. Då jag inte höll i mig åkte jag ju först bakåt och sen parerade framåt och där stod ju B så jag råkade lägga kinden på hans överarm och då tog desperat om hans arm för att klara livhanken. Han bara skrattade och sa att det kunde blivit kvinna överbord :o)
Jag höll i mig resten av resan =oD


Försökte ta en bild när jag åkte brandbil...

Efter fikat var det dax för innebandy. Kände att jag orkade hänga med mer denna gången. Blev som vanligt mycket knuffade och fighter om bollen. Råkade knuffa in J i väggen ett par ggr, han vägde ju lite mindre än de stora klossarna :o) En av de stora klossarna var H (bara muskler) och när jag skulle "punktmarkera" honom gick han bara mot mig. Jag fick backa halva planen, var lixom ingen idé att ens försöka få honom byta riktning. Varför gå på berg när det finns småsten? :o)
Gjorde hela tre mål vilket jag är nöjd över och fick bara fyra blåmärken efter bollen. En lyckad match för min del mao. Sen att man hade ont i kroppen igår är ju en annan sak.
Jo stod i målet en gång när en i mitt lag hade bollen och var två meter ifrån mig. Plötsligt vänder han riktning rakt mot mig. Jag ser ju vad som är på väg att hända och skriker: Det är jag!! I sista stund ser han mig och försöker väja. Jag står still för jag vet inte vilket håll han väjer. Så han lägger armen om min midja och hamnar på knä. Jag flyttades bara nån meter, helt oskadd. Haha ja det var iaf rätt komisk när man stod där. Men allt gick bra, inga skador vad jag vet :o)

Har varit klantig senaste tiden tycker jag. Häromdagen sprang jag i hallen när telefonen ringde och i kurvan halkade jag och ramlade på golvet. När jag skulle springa upp och ner för trappen för att träna lite halkar jag när jag vänder där uppe och faller nästan ner i trappen men tar emot mig med armarna i väggen. Det var nära ögat!

Nähe mycket att göra. Ska upp lite efter fyra imorgon då man ska vara i barsebäck kl 8 och hämta tre pers innan dess.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits